Lönar det sig att vara ärlig tro?

Ställde klockan på 6.00 imorse och gick till tandläkaren kl: 6.40.... ovanligt tidigt för mig att vara ute den tiden. Men det var fantastiskt, solen strålande och allt var lugnt och tyst. Jag kände att det här kommer bli en bra dag, en tur-dag kanske?! Så jag bestämde mig för att köpa mina "fredags-trisslotter" redan idag.
 
Gick in på Ica och köpte två lotter, när jag hade betalat dem och jag skulle stoppa ner dem i min plånbok, så märker jag att kassören gav mig 3 trisslotter... Ärlig som jag är backar jag och ger tillbaka en obetald lott. Men då slog det mig... Tänk om jag precis "förlorade" 10 miljoner p.gr.a min ärlighet...?! Det kommer jag aldrig att få svar på... Däremot kanske det snart visar sig att det lönade sig att vara ärlig- dax att skrapa triss nu! :)
 


 Moa

jag skulle isåfall också ha betalat för den tredje. Jag är alldeles för feg för att våga chansa på att jag lämnade tillbaka en ev vinst :)

Svar: Kassören hade redan börjat "blippa" in kunden efter mig, så därför hann jag lixom inte tänka att jag kunde köpa den oxå... Jaja, jag får hoppas att någon som verkligen behöver pengar får den eventuella vinstlotten :)
Sofie Silwer



URL: http://www.molia.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?