Vilken musiksommar det kommer bli!

Idag släppte Gröna Lund ytterligare ett band som ska spela där i sommar. Inga mindre än Tenacious D kommer spela på Stora scenen den 11 augusti. Helt fantastiskt tycker jag! Jag kommer vara på plats och jag tror det kommer bli en magisk konsertupplevelse!
 
Tenacious D, ett band som jag började lyssna på år 2001, när de släppte låten "Tribute". Den låten är nog med på min Topp 5 lista över låtar jag har lyssnat på flest antal gånger i mitt liv.
 
När deras låt "Fuck her gently" spelas på en fest och ALLA bryter ut i allsång, då vet man att man är på en riktigt rolig fest som toppar det mesta. Spännande att se om Jack Black och Kyle Gass kommer spela den låten på Grönan i sommar, tänk att höra 17 000 personer sjunga allsång till den....
 
 Tenacious D
 
Grönans konsertprogram är värd att kolla in! Jag tycker att de har många riktigt bra band inbokade. Listar några av konserterna, hela listan finns HÄR!

Konserter på Gröna Lund

FUN. – 4/5

Ansiktet – 16/5

Adrian Lux – 30/5

Whitesnake – 5/6

3 Doors Down – 7/6

State of Drama – 17/6

Thirty Seconds To Mars – 19/6

Ke$ha – 7/7

Bad Religion – 25/7

Tenacious D – 11/8

Miss Li – 16/8

Wu-Tang Clan – 22/8

Magnus Uggla – 23/8

Robin Stjernberg – 27/8

Petra Marklund – 5/9

Darin – 20/9

 

Och vill ni ha sällskap till en konsert på Grönan i sommar, så vet ni ju att jag alltid är PÅ! 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?