Möbler före och efter...

När jag flyttade in i min lägenhet för två månader sedan, så valde jag att försöka återanvända gamla möbler och inte köpa något nytt. Jag har shoppat mycket på second hand, köpt/fått möbler av kompisar och behållit en hel del från mitt förra boende.
 
Men de möbler som jag älskar absolut mest är de möbler som jag har ärvt från min mormor. Min kökssoffa har ni redan sett. Den köpte min mormor på en auktion på 60-talet, hur gammal den faktiskt är vet vi tyvärr inte.
 
Mitt köksbord kommer från min mormors mors föräldrahem. Vi vet inte exakt hur gammalt det är men mormors mor föddes år 1905 och då hennes föräldrar hade köksmöbeln i deras hem så gissar vi att det är från slutet av 1800-talet eller början av 1900-talet. Det köksbord som jag just nu sitter vid är alltså över 100 år gammalt och en gång i historien satt min mormors mormor och morfar runt detta bord. Lite häftigt är det ändå. Och trots att det är lite ostabilt så älskar jag denna möbel. I höst tog jag tag i att måla om denna gamla köksmöbel så nu ser den mycket fräschare ut.
 
 
En målad stol och en omålad stol                                              Ett helt omålat köksbord
Nu ser köksmöbeln ut så här
 
Min byrå som står i hallen är även den från min mormors mors föräldrahem, över 100 år gammal. Jag passade även på att måla om den.
 
Före....                                                                 ....och efter
 
Jag är enormt glad och tacksam att dessa tre möbler står i mitt lilla hem just nu.
 


 AnnaLena

Det är verkligen vackra möbler du har, bra att du vårda dem och målar vit! Snyggt.Mvh Anna-Lena



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?