Sagolik årstid

Gu' vad jag älskar december, det är någonting magiskt med den här tiden innan jul.
Det senaste dygnet har det dessutom fallit ganska mycket snö här i Skellefteå, vilket gör att hela den magiska stämning förhöjs. Stora, vackra, glittriga snöflingor har gett ett perfekt pudertäcke över hela Skellefteå. Idag valde jag att gå genom "Bonnstan" när jag skulle ta en promenad till stan och det var hur mysigt som helst.
 
Bonnstan- kamrarna byggdes år 1830. Jag bor bara 3 minuter från denna mysiga "kyrkstad" och tar ofta promenader genom området.
 
 Solen försöker leta sig fram genom snömolnen
 
Det är ca. 13 grader kallt vilket gör att snön som faller knastrar så där härligt under skorna när man går. Både igår kväll och även nu ikväll valde jag att gå ut på sena kvällspromenader. Jag tycker det är så himla mysigt att klä på sig massa varma kläder, gå ut i kylan, lyssna på julmusik och spana in i alla fönster. Överallt lyser ljus och ljusslingor, ur skorstenarna kommer rök... Jag kan bara inte sitta inne när det bjuds på en magisk stämning där ute....
 
 
Ikväll när jag gick på min vinterpromenad hittade jag dessutom Skellefteås juligaste villa och trädgård. Den var sagolik, vackra ljusslingor överallt i trädgården och tomtar på bron. Jag ville bara stanna upp och titta på den mysiga trädgården... men det kändes lite fel. Men jag kommer troligtvis gå förbi den villan varje kväll från och med nu. Det är verkligen en sagolik stämning ute just nu och jag älskar det.
 
Efter den kyliga promenaden gick jag hem och kokade varm choklad, tände ljus och rullade in mig i en filt, allt för att behålla den här mysiga och magiska stämningen.... Sa jag att jag älskar december?!
 
 Varm choklad med vispad grädde
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?