Sen var det även det här med julbaket...

Jag kände inte nån större lust att julbaka för några veckor sedan. Så planen var att bara baka lussekatter och det har jag redan hunnit baka i två omgångar senaste veckan. Men nu börjar faktiskt lusten och längtan efter att få julbaka att komma mer och mer.
 
Så igårkväll satt jag och bläddrade bland mina receptböcker. Eftersom jag inte har några planer alls denna helg så tänker jag faktiskt baka julgodis och julkakor. Nu har jag laddat upp med tända ljus och julmusiken strömmar ur högtalarna. Blir en lugn och mysig dag i köket idag. Knäck, kolakakor, lakritskola, lingonlimpa, mazariner, cakeballs, chokladpraliner är några av de go'saker som står med på bakningslistan... får se hur mycket jag hinner.
 
Imorgon är det dags för Julmarknad på Nordanå. Även om jag aldrig köper nått där så måste jag besöka den mysiga markanden, ser fram emot det.
 
Julbaket från 2010
 
Nu: koka knäck!
 
".....christmas time, the best time of the year... la lalaa laa..."





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?