Veckan som gick...

2.a advent idag och veckan är slut.
Jag har gjort en hel del roligheter i veckan.
Jag började veckan med ett besök på Eddahallen med Jessica. Vi simmade, bubblade och snackade framtidsdrömmar. Kan inte få en bättre start på en måndagmorgon. Dessutom fick jag jobba på eftermiddagen, vilket alltid är lika roligt.
 
 I onsdags var jag hemma hos Malin och vi bakade Lussebullar i mängder och lyssnade på julmusik. Hur mysigt som helst.
Bakning pågår
 
I torsdag fick jag besök av min höggravida vän Therese och hennes 1-åriga dotter Elina. Det blev en dag med mycket lek och bus. Galet kul!
Charmtrollet Elina hjälpte mig att städa i mina kökslådor...typ... :)
 
I fredags blev det storstädning, lite julklappsshopping och en lugn hemmakväll ensam i soffan.
Och som ni redan vet så ägnade jag gårdagen till att baka.
 
Idag är det alltså 2.a advent och jag började dagen med att göra något som jag aldrig gjort förrut. Jag var på en adventsgudstjänst i Landskyrkan. Yes, jag och 50 tanter sjöng ikapp till julpsalmerna i kyrkan.
 
Efter det drog jag iväg till Nordanå där det var julmarknad, hur mysigt som helst att gå runt där i kylan och kolla på konstiga hantverk. Jag köpte en påse med "mjukkaka" (det är nästan samma sak som segkaka). Galet gott och jag har redan ätit upp hela påsen faktiskt.
Dagens middag: gröt med skinkmacka på nybakad "mjukkaka".
Ikväll har jag varit och tränat på Friskis. Körde först en timme i gymet för att sedan träna 75 minuter yoga. Ett härligt slut på denna söndag. Nu slappar jag i soffan framför SATC-filmen.
 
Ser fram emot en ny spännande vecka, se vad den har att erbjuda för roliga äventyr.
 
Trevlig kväll!
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?