Då är det dax igen!

På lördag är det första deltävlingen i årets melodifestival och eftersom jag är lite av en melodifestivalnörd och har ett stort musikintresse så måste jag ju skriva några rader om tävlingen på lördag. Jag har inte hört något bidrag än men jag tror jag vet vilka som går till final ändå. Japp, direkt till finalen går två norrlänningar, David Lindgren och YOHIO (vi får väl se om jag tror det efter att jag har hört deras låtar oxå)
 
För er som har misssat YOHIO så kan jag berätta att han är värd att lyssna på, han kan vara ett musikaliskt geni... Denna 17-årige kille från Sundsvall (och brorson till en Takida-medlem) är inte bara grymt duktig på att sjunga och på att spela instrument, han vågar sig även på att göra nått annat, musik som aldrig tidigare gjorts i Sverige. Jag tycker det är helt fantastiskt att en 17-åring från Norrland presenterar en helt ny musikgenre, nämligen Visual kei. Håll ett öga på honom på lördag! Och vet ni vad.... Jag tror faktiskt att denna kille kommer vinna HELA melodifestivalen! (nej, jag har fortfarande inte hört hans låt, så jag vet inte vad jag bygger den åsikten på egentligen men men...)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?