... och det bara fortsätter...

Svullnaden i foten vill inte försvinna så idag blev det ett besök hos läkaren. Han gissade på inflammation i mellanfoten p.gr.a överbelastning... ev. kan det vara en s.k. stressfraktur. Men jag ska börja med att äta en antiinflammatorisk kur i 10 dagar och om det inte blir bättre efter det, då är det troligtvis en stressfraktur (skelettet överbelastas vid upprepade tillfällen) Men nu hoppas, hoppas, hoppas jag att den här kuren hjälper. Jag längtar sååå till den dag då jag kan gå på mina fötter utan problem.
 
När jag gipsades av i Sundsvall frågde jag läkaren där och det fanns någon risk att träna för hårt eller överbelasta foten. Han svarade "Nej, ju mer du tränar foten desto bättre...." Och det är anledningen till att jag faktiskt har tränat ganska mycket, tydligen kunde det bli för mycket... suck...
 
Jaha, ja, nu blir det till att vila och knapra tabletter för mig i 10 dagar, som tur är får jag fortfarande simma hur mycket jag vill (simning belastar inte foten, Yeey!)


 Matilda

Men herregud(!) kan din otur aldrig ta slut?! Stackars dig. Hoppas vi ses imorgon :)



URL: http://matildarodin.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?