Fotografier som påverkar...

Mitt intresse för kulturella aktiviteter är ganska litet. Jag besöker gärna konstutställningar och muséer när jag har tid över, men det är mest bara för att jag tycker om att "göra" saker och inte för att jag egentligen är intresserad av utställningen.
 
Igår var jag och en kompis på en fotoutställning på Liljevalchs konsthall och denna gång valde jag att gå på utsällningen för att jag verkligen är intresserad av denna fotografs verk. Fotografen Jens Assur har jag haft koll på i över 15 år. Han är en fantastisk fotograf och hos mig väcker hans bilder många funderingar. För ca. 3 år fick jag en tankeställare kring överkonsumtion och matsvinn tackvare Jens Assur fotoböcker och utställning Hunger. Ja, det är p.gr.a av den fotoboken som jag idag väljer att inte köpa hem/slänga mat i onödan, så Jens Assurs fotografier har helt klart påverkat mig. 
 
Igår var det första gången som jag var på någon av Assurs utställningar. "Africa is a Great Country"  heter Jens Assurs fotoutställning på Liljevalchs och den var helt klar intressant och sevärd. Jag kommer hålla koll efter framtida fotoutställningar av honom, då hans bilder verkligen får mig att börja tänka och fundera.
 
Efter besöket på Liljevalchs hann vi med ett glas vin i kvällssolen på den nya uteserveringen vid ABBA-muséet. Härlig sommarkväll, en helt vanlig torsdag i Stockholm.
 
Liljevalchs, Djurgården





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?