När de japanska körsbärsträden blommar då...

Förra våren flyttade jag till Stockholm precis när de japanska körsbärsträden hade blommat över i Kungsträdgården. Den här våren hade jag bestämt att jag inte skulle missa det. I går såg jag att de hade börja slå ut och imorse fick jag informationen att Kungsträdgården står i full blom. Fanns bara en sak att göra, ställa in alla dagens projekt, packa kameran och åka till Kungsträdgården.
 
Idag har det varit en underbar sommardag i Stockholm, klarblå himmel och 20 grader varmt. Jag passade på att köpa en Lyxshake från Max, satte mig i Kungsträdgården och bara njöt av dagen. Jag tog 250 bilder, så var beredd på många bilder från Kungsträdgårdens körsbärsträd de kommande dagarna. Här kommer några bilder från de vackra träden iallafall.
 
 
 
 
De här träden blommar bara ett par dagar, men om man befinner sig i Stockholm när de blommar så måste man besöka Kungsträdgården. Det är obeskrivligt vackert.
 
Mmm, en lyxshake i solskenet blev det oxå.
 
Tacksam att jag fick se träden blomma i år....





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?