Tacksamhet...

Jag har en ny kategori här på bloggen, Tacksamhet.
Jag har insett att jag mår bättre och känner mig gladare av att vara Tacksam över saker jag har och händelser jag får vara med om, istället för att klaga och vara bitter över sånt jag inte har.
När jag bröt foten och var gipsad bestämde jag mig för att bli mer Tacksam över min friska kropp, över att jag faktiskt har två ben att gå på... jag insåg då att det faktiskt inte är självklart med två friska ben.
 
Jag försöker känna/tänka/säga Tacksamhet/Tack flera gånger per dag. När jag tar vatten från vattenkran, när jag lägger mig på min sköna kudde och när jag tar en promenad med mina två friska ben... saker som de flesta tar för givet, men som faktiskt inte är en självklarhet för många.
 
Ni kommer läsa ordet Tacksam allt oftare här på bloggen och just därför har det ordet fått en egen kategori.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?