Sista natten med gänget...

Igår var det sista natten med gänget, alltså med mina kollegor på redovisningen.
Vilken sommar vi har haft tillsammans. Vi är fem personer som har jobbat tillsammans på kontoret, fem väldigt olika personer, som inte kände varandra alls för 6 månader sedan. Både vi själva och våra chefer tar ofta upp diskussionen om att det är konstigt att fem så olika personer kan komma så bra överrens... och det är sant.
 
En sak som jag saknade mest under förra vintern var diskussioner. Att sitta ner och diskutera med människor om allt mellan himmel och jord, att fundera över Livets stora frågor.
 
Och är det något som jag har fått göra i sommar så är det just att diskutera. Galet vad vi fem har pratat, om allt! Jag tror faktiskt inte att vi har utelämnat ett enda ämne i sommar.
Politik, kost, religion, universums mysterier, film, feminism, musik, arbete, serier, filosofi, fotboll, Gud, kärlek, böcker, porr, föräldrar, sorg, sport, könsroller, fotboll, Jesus, mat, poker, smärta, familj, ekonomi, barn, inställning, resor, miljö, sex, hälsa, sjukdomar, träning, tid, drömmar, historia, energi, livsfilosofi... Ja, jag skulle kunna fortsätta denna lista ganska länge till... Vi har haftt djupa och roliga diskussioner.
Vi har dessutom haft en egen bokklubb som skapade många heta diskussioner i början av sommaren, så heta att bokklubben faktiskt fick dö ut, det kändes säkrast så.
 
Även om vi har haft olika åsikter i många frågor, så har vi accepterat varandras åsikter och jag tror att det är den likheten som har gjort att vi har kunnat ha så roligt tillsammans på jobbet denna sommar.
 
Ända sedan vi började arbeta tillsammans i våras har vi planerat att vi ska göra Stockholms nattliv... Igår blev det av. Det blev en rolig kväll på Soap Bar... Några av oss hade så svårt att skiljas åt så vi valde att tillbringa hela natten tillsammans (öhhh, sanningen kanske snarare var att vi hade så långt hem så det kändes jobbigt att åka hem... ;) )
 
Men nu är det snart slut, som tur är har jag två arbetsdagar kvar och får träffa några av mina kollegor igen.
Här är hela gänget samlade, alla de personer som har gjort sommaren 2013 till en himla rolig sommar på kontoret! För att inte tala om vilket fantastiskt jobb vi har gjort på redovisningen!
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?