Home Sweet Home

Min roadtrip genom Sverige är nu avslutad.
Kom hem till Skellefteå på eftermiddagen idag, efter en strulig hemväg med inställda tåg och trasiga bussar.
Det är precis två veckor sedan som jag åkte iväg på min semestertrip, under dessa veckor har jag sett nya platser, jag har mött nya spännande människor och sovit på konstiga platser. Jag åkt 134 mil i bil, 80 mil med tåg och 88 mil med buss, totalt har det blivit 302 mil genom Sverige.
Det har varit en fantastisk resa som jag nu tänker sammanfatta med ord och i bild
 
 1 augusti bilade jag ner till Stockholm med syster och hennes man
 
Samma kväll åkte jag ensam vidare till min lillasyster i Jönköping. Där blev det förlovningsfest för Carro och Simon. Dessutom fick jag äntligen se deras nybyggda hus, hur fint som helst (vill haaaa!)
Hann även prova på nattlivet i Jönköping.
 En minigolfrunda hann vi med också
 
 
Det blev en heldag på Astrid Lindgrens värld
Och på Ullared blev det inte mycket shoppande, lite besviken på mig själv faktiskt.
 En kväll i mysiga Söderköping
 
 
Söderköping är en favoritplats, var senast där för 18 år sedan, så det var roligt att få åka tillbaka dit nu igen. Sitta och äta glass intill Göta Kanal är ett måste. Här spelades även vissa delar av Madicken-filmerna in.
  
 
En natt tillbringade jag i denna gamla 1700-tals stuga i Skrickerum. Trots min extrema spök-rädsla så sov jag ganska gott i den här mysiga stugan.
 
 
I lördags var jag på min bästa vän sons barndop i Linköping, full fart och mycket trevligt.
 
Det blev tre nätter i Stockholm. Under de dagarna hann jag mycket: Lunch och fika på stan med kompis, häng i Humlegården, gå på en dejt, besök på Grönan, middag med vän och ett kort möte med kusin.
 Jag bodde två nätter på Stockholm Inn hotell, som låg mitt på Drottninggatan. Ett litet, enkelt och billigt hotell men som blev en favorit hos mig. Hotellet hade många yngre och ensamresande besökare, det gjorde att folk gärna sökte kontakt med en. Hade några väldigt trevliga samtal på den lilla uteserveringen, bl.a med en manusförfattare från Kalifornien. Där kommer jag bo fler gånger.
 
 Jag stannade även till en kortis i Fränsta på min resa hem till Skellefteå. Självklart blev det ett dopp i Gissjön trots att inte vädret var det bästa.
 
 
Nu är jag hemma igen och har ägnat kvällen åt att packa upp min överfulla väska, varit och storhandlat och bakat en kaka.
Just nu sitter jag i soffan och har tänt ljuslyktorna på bordet för första gången på flera månader. Det är mörkt ute konstigt nog, det var det inte innan jag for på semestern. För första gången känner jag att hösten är på ingång och det känns lite mysigt ändå.
 
Nu: provsmaka den nybakade kakan





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?