Men det går ju fortare om man springer...

Lördagmorgon
Den här stunden har jag sett fram emot i ett par veckor, det var nämligen ett tag sedan som jag tog sovmorgon och bara tog det lugnt. Sov enda till 9.30 idag och ska snart göra iordning frukost och inta här i sängen.
 
Imorgon är det andra advent och jag har fortfarande inte tagit mig tid att baka lussekatter, eller bakat nått annat heller.
Vad jag har gjort istället?!
Måndag jobbade jag över och kom hem vid kl 20 på kvällen
Tisdag slutade jag redan kl 14 för att hinna hem till tandläkaren och frissan. Men en lastbilsolycka på E4an gjorde att min buss blev över 1 timme försenad, p.g.a lastbilens last låg över hela vägen, lasten var 19 ton fisk så det låg fisk över hela vägen som skulle samlas upp. Jag lämnade Umeå efter kl 14 och kom till Skellefteå kl. 17.30 så jag missade min tandläkartid men hann precis fram till min frisörtid. Efter 2 veckors träningsuppehåll letade jag mig till gymmet och var hemma efter kl. 20.
På onsdag blev det sovmorgon då jag fått en ny tandläkartid kl. 7, inga hål (yeey) Då jag kom sent till jobbet så jobbade jag över och kom tillbaka till l stan vid klockan 20. Då mötte jag upp några kompisar för en rolig kväll på Bishops. Hemma vid klockan 23.
På torsdag jobbade jag som vanligt på dagen och på kvällen var jag på julmys med kompisar. Glögg, lussekatter och massa prat, hur trevligt som helst. Hemma vid 22.30
Och igår var det fredag och jag klev upp kl. 4.45 som vanligt och åkte till jobbet i Umeå. På jobbet kunde jag äntligen skicka in den reviderade budgeten för 2015 som jag har suttit med de senaste två veckorna. Jag var galet less på budgeten, så det är skönt att den är inlämnad nu.
Hemma vid klockan 19 och njöt av att det äntligen var fredagkväll. Köpte med mig en låda sushi som jag satt och åt i lugn och ro. Vid klockan 21 ringer en kompis och frågar om jag vill göra honom sällskap när han ska äta middag i stan. En halvtimme senare satt jag på Olearys. Det blev en trevlig kväll med nya bekantskaper och jag var inte hemma förrän vid 2.30 i natt.
 
Den här veckan insåg jag att när jag ska någonstans så springer jag dit, jag springer till bussen på morgonen, jag sprang till tandläkaren, jag sprang hem från kompisen i torsdags, igår sprang jag in till stan och i natt sprang jag hem från krogen. Det handlar inte om att jag är sen, tvärtom om, jag är alltid ute i god tid. Jag tror att jag springer fram till mitt mål bara för att jag är så himla less att gå överallt, det tar så sjukt lång tid att gå och eftersom att jag ändå ägnar flera timmar varje dag åt att färdas fram och tillbaka så springer jag bara för att komma fram till mitt mål lite snabbare, allt för att lägga så lite tid som möjligt på att färdas.
Eller så är jag kanske så himla stressad, så det är därför jag springer fram...
 
Nu ska jag äta frukost och sedan ska jag tvätta, städa, springa på stan, baka lussekatter och ikväll blir det Verandan med kompisarna. Dags att springa till köket nu och äta den där frukosten
 
Ha en trevlig lördag!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?