Winter wonderland

Nu är det nära, bara tre dagar kvar till julafton.
Och precis lagomt så föll det lite snö här i Skellefteå, för tre dagar sedan fick vi vinter och just nu visar termometern hos mig -11 grader.
Tackvare snön så har julkänslan ökat. Och den här helgen har jag förberett det sista inför julafton.
Jag har handlat julklappar, slagit in dom och bakat julkakor.
Julstämningen ökade något igår kväll, då Lisa kom på den strålande idén att fara iväg och åka skridskor.
Då jag inte äger några, så fick jag låna ett par skridskor, 2 strlkar för stora och av hockeyvarianten, jag som endast har åkt på konståkningsskriskor tidigare.
Men Lisa tvingade på mig hennes hjälm (då hon vägrade att tillbringa även denna lördagnatt på akuten) och jag gled iväg på isen och såg lite grann ut som Bambis kusin, med hjälm.
Efter 5 varv runt skridskorplan hade jag så ont i fötterna att jag gav upp.
 
Efter skridskorturen åkte vi och köpte julskinka. Vi laddade filmen "Nightmare before Christmas" och proppade i oss godis, glögg och skinkmackor.
 
Några timmar senare somnade vi i soffan och vid halv 2 följde jag med Lisa ut till bilen. Det var en kall och stjärnklar natt och det kändes som att det var kvällen före julafton.
 
Julstämningen har verkligen varit på topp den här helgen, hur mysigt som helst.
 
Idag ska jag packa och städa ihop här hemma för ikväll åker jag till Umeå och ska sova där ett par nätter.
 
Hoppas ni alla får en mysig 4.e advent!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?