Ett Ja kan leda till....

När jag flyttade tillbaka till Skellefteå i oktober bestämde jag mig för att knyta nya kontakter här i stan. Men hur gör man det? Jag valde att tacka Ja till alla erbjudanden jag fick. Sedan i oktober så har jag följt med vänner på middagar, fester, träningar, krogen... ja, på allt som kan leda till att jag möter nya människor. Och vart än jag går så har jag fullt fokus på att marknadsföra mig själv och berätta för nya bekantskaper att jag söker arbete. Och min "Ja-inställning" ger ändå små men givande resultat, jag har träffat flera intressanta människor och jag får ofta tips om jobb som jag borde söka och människor jag borde kontakta.
 
Men att tacka Ja till allt kan även vara något energikrävande.
Den här helgen har jag inte haft många minuter ensam...
Sedan fredagmorgon har jag haft fullt schema. Fredagen bestod av träning, lunch på stan, middag och besök av vänner på kvällen, nattklubb på Verandan... Ja, t.o.m på nattklubben kan jag berätta för okända människor som jag pratar med att jag söker jobb, man kan ju aldrig veta vem som har de rätta kontakterna...
 
Efter tre timmars sömn den natten drog jag iväg på Kickoff med Friskis & Svettis. Träning, middag och trevligt sällskap stod på schemat. Om ni tror att man sitter still på F&S kickoffer så tror ni fel. Självklart var det en hel del tävlingar som gick ut på att springa och svettas. Vid 22.00 tiden på lördagkväll var jag helt energilös, svettig och galet trött. Vad tror ni att jag gör då?
 
Yes, jag hällde i mig litervis med vatten och mjölk och följde med kompisarna ut på nattklubb på Verandan även på lördagkväll. Vill ju inte riskera att jag kanske missar ett möte med någon viktig person i Skelleftenatten...
Det var med tunga fötter jag dansade loss på Verandans dansgolv, men roligt hade vi.
 
Jag vet inte hur många kalorier jag har bränt denna helg, både på Friskis och på dansgolvet, däremot vet jag att idag så blir det en vilodag. Det tar på energin att tacka Ja till allt, men det är galet roligt och givande så jag kommer fortsätta med min "Ja-inställning" Jag är säker på att det är just det som kommer leda till ett jobb... :)


 jenny Andersson

Hej sofie. Det var verkligen trevligt att träffa dig igen.

Svar: Hej! Roligt att träffa dig med. Skämdes lite över att jag varken kände igen dig eller din syster. Vi ses säkert fler gånger! :)
Sofie Silwer



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?