"... I'm never gonna look back, I'm never gonna give it up, please don't wake me now. This is gonna be the best day of my life, my liiife, this is gonna be the best day of my life, my liiife...."

För ett år sedan var jag på Stadsfesten i Skellefteå för första gången på många många år och jag hade hur roligt som helst.
Inför årets Stadsfest så har min umgängeskrets här i Skellefteå ökat med 500%, jag och alla kompisar har laddat, taggat och peppat inför denna helg i veckor! Förväntningarna var skyhöga kan jag lova.
 
Och i onsdags gick startskottet för Stadsfesten 2014. Jag och Lisa började med en lugn kväll, kollade på drakbåtsrodden, käkade festivalmat och spanade på folk. Lagom start för det som skulle komma.
 
Torsdagkvällen blev stressig för min del, men vid 23.30 hittade även jag ut till festivalområdet och mötte upp några kompisar där. Vi dansade under bar himmel tills området stängde och hade så mycket roligare än vad vi trott, vilket höjde våra förväntningar inför fredagen...
 
Men fredagen blev minst lika lyckad. Många partyglada människor på området gjorde att stämningen var på topp hos oss alla. Lördagen som vi alla trodde skulle bli den roligaste kvällen blev dock lugnare, jag tror att vi alla hade slut på energi till den kvällen. Men vi kämpade på i kylan ändå och jag var inte hemma förrän efter 3.00 inatt ändå.
 
Bilder från helgen kommer här
Dansgolvet nere vid Skellefteälven var fullpackat alla kvällar.
 
 
Suede spelade på fredagen och Veronica Maggio på lördagen
 
 
Och Takida spelade på lördagen, Yes, jag stod längst fram i publikhavet.
 
Här i Skellefteå har vi haft klarblå himmel och strålande sol hela veckan, dock har det varit svinkallt. Täckjacka, mössa och vantar är det många som har gått runt i. På nätterna har temperaturen varit nere på +2 grader, men vi är tacksama att det inte har regnat i alla fall. 
 
Jag har haft en fantastiskt rolig helg och jag är så glad för alla vänner som jag har här i staaan, som gör mitt liv så mycket roligare. Just nu är jag hemma och känner den här tomheten som brukar komma över en när man lämnar en rolig tid bakom sig, jobbig känsla... Men jag blickar framåt och längtar redan till nästa år!
 
 
 
 
 

 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?