"...Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..."

Det har varit långhelg, en helt fantastisk långhelg.
Här i Skellefteå har vi haft 25-28 grader varmt och strålande sol alla tre dagar, det har varit härliga sommardagar och varma sommarnätter.
 
Jag hade inga stora planer inför den här helgen utan jag har tagit dagarna lite som de har kommit.
Men trots det så har denna helg bjudit på många roligheter och härliga stunder.
 
I fredags, Sveriges nationaldag, hängde jag och Lisa på Rovön, där vi låg och solade i gräset och firade att sommaren äntligen är här på riktigt. På kvällen gick jag ut och åt med Jessica och Fredrik på Nygatan 57. En god Ceasarsallad intogs på deras uteservering. Vi hann även med ett besök på Bishops efter middagen.
Vid kl. 01.00 vandrade jag hem, men insåg att det kommer vara omöjligt för mig att somna när det är 20 grader varmt ute och fullt dagsljus. Så... klockan ett på natten sprang jag ut på en joggingrunda. Det var så sjukt härligt, så jag skulle kunnat fortsätta springa hela natten. Efter två somrar i Stockholm har jag tydligen glömt hur magiska norrländska sommarnätter kan vara...
 
      
Ceasarsallad på Nygatan 57 och jag ute på en joggingrunda klockan 01.30.
 
Igår cyklade jag och en kompis till Falkträsket och badade. Det blev några timmars sol och bad där, innan jag drog hem och hade en lugn hemmakväll, tog en långpromenad runt broarna innan jag gick hem och slängde ihop en rabarberpaj. En lugn lördagkväll hemma i soffan var precis det jag behövde.
 
 
Rabarberpaj på pallade rabarber
 
Lugn och skön kväll i soffan
Idag var planen att jag skulle besöka en vän i Bureå, men det blev inställt. Istället fick det bli en dag i ute i solen. Promenad runt broarna, för att sedan ligga i gräset på Nordanå i några timmar. Efter ett par timmar fick jag sällskap av fler kompisar och vi drog till Rovön där vi slappade i gräset en stund till.
Söndagkvällen avslutade jag med en minigolfrunda med Malin.
 
Min utsikt idag, grönt gräs och strålande sol på Nordanå
 
Minigolf med Malin
Om min sommar kommer fortsätta precis som de här tre dagarna har varit, så kommer jag vara mycket nöjd.
De här dagarna har bjudit på allt, spontanhäng med vänner, solsken, slapp i gräset, middag på restaurang, pubkväll, bad, lek och många, många promenader runt älven. Helt klart den härligaste helgen på länge!
Jag kommer somna med ett leende ikväll :)
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?