Det är oktober...

Här i Skellefteå är det just nu "Sober October", en månad då kommunen uppmanar invånarna att inte dricka alkohol.
Jag tänkte att jag hakar på denna utmaning, men då jag tycker det är alldeles för enkel uppmaning så har jag tagit "Sober October" ett steg längre.
Att hålla sig borta från alkohol är extremt enkelt för mig men det finns andra dåliga saker som jag stoppar i min kropp så jag har svårare att hålla mig borta i från. Därför ska jag denna månad inte äta och dricka nått som är dåligt för mig, min kropp eller för miljön.
 
Det innebär att jag under hela oktober bara ska dricka kranvatten och te, mineralvatten ska jag undvika men får dricka om jag vill. Jag kommer även bara köpa ekologisk mat så långt som det är möjligt. Dessutom tänker jag inte äta kött nu i oktober, så under hela denna månad så är jag vegetarian... och DET kommer vara den svåraste utmaningen för mig. Jag får äta kyckling och fisk men ska undvika det ändå. Jag behöver helt enkelt ny inspiration till matlagning och bryta mina matvanor. Dessutom måste jag tänka till när jag är ute och äter på restaurang. I fredags åt jag asiatisk buffé och där fick jag verkligen tänka till innan jag lastade på maten på tallriken.
 
Och i onsdags var jag på AW med jobbet och åt majsbiffar på bönbedd, något som jag aldrig skulle testat om jag inte haft en "vegetarisk månad".
 
Sist så tänker jag inte äta godis, kakor, chips eller annan snacks (undantag ekologisk popcorn) under denna månad.
 
Oktober får helt enkelt bli en "renlevnadsmånad" för mig.
Nu ska jag lämna sängen och dra till gymmet
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?