Tid att göra lite nytta

Min helg började redan i torsdagskväll.
Då vi har haft en ganska lugn vecka på jobbet, så valde jag att ta en flexdag i fredags.
Torsdagkvällen var vi återigen och grillade korv i höstmörkret på Rovön. Lika mysigt som förra gången
Perfekt glöd för korvgrillning
Annars så har jag mest fixat med sånt som jag inte hunnit tidigare. Den här helgen hade jag nämligen inget planerat, så därför har jag hunnit göra saker som jag har jag skjutit på i flera månader.
Städa, rensa, handla, tvätta, träna och ta det lugnt har stått på min attgöra-lista den här helgen.
Igår ägnade jag dagen åt att rensa garderober, lådor och byråer, något som jag tycker är ganska roligt. Jag hann även med ett träningspass och slapp i soffan på kvällen.
 
Idag blev det sovmorgon, sen så kom Therese och hennes två barn förbi. Vi käkade i stan för att sedan leka av oss i Nordanåparken. En varm, solig och riktigt mysig dag
 
Lek i lekparken

När jag kom hem så fortsatte jag med städningen, tvättningen och handling
Det bästa med att inte ha nått planerat tycker jag är att jag då hinner lägga ner mycket tid i köket.
Idag valde jag att testa ett nytt middagsrecept, helt vegetariskt.
Att sätta på favoritmusiken på Spotify, höja volymen och ställa sig i köket och laga mat i lugn och ro, det är faktiskt bland det bästa jag vet. Genom att göra det så kombinerar jag mina två stora fritidsintressen: lyssna på musik och laga mat.
 
 Sötpotatisbiffar med fetaost på salladsbädd fick bli kvällens middag
 
Nu är klockan 19.36 och hela lägenheten doftar nystädat. Jag tänker ta det lugnt i soffan ikväll. Har tänt ljusen på bordet och ska snart duka fram ett fruktfat. Lika bra att passa på att slappa lite, vet aldrig när jag får chans till det igen.
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?