Skellefteå, tack för alla dessa år! Nu är det dags för mig att dra vidare...

Skellefteå...
... aldrig trodde jag att jag skulle stanna hos dig i hela 11 år.

När jag hoppade på flyget på Arlanda den där augustidagen år 2004, grät jag floder. Hur kunde jag lämna Stockholm och flytta 80 mill norrut, till dig Skellefteå?! Hur skulle jag kunna ha roligt i en stad där mina vänner inte fanns?!

Trots min stora tvekan till dig, Skellefteå, så har jag ändå lyckats skapa mig ett liv här under alla dessa år och ett ganska bra liv dessutom.

Skellefteå, här har jag studerat på universitet och fått min examen. Här har jag fått prova på att driva eget företag under flera år. Jag har sett stadens hockeylag ta sig upp till Elitserien och firat två SM-guld. Jag har hunnit bo i 8 olika lägenheter under den här tiden och för 7 år sedan startade jag min blogg här. Första gången jag besökte ett sjukhus och blev nedsövd var här i schtaan. Jag har haft lyckan att få leva i en kärleksfull relation under många år här men också fått känna den smärta som uppstår när kärleken tar slut. Jag har blivit tvungen att stå på egna ben och lära mig saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara. Här har jag mött människor som har gjort mig till en bättre människa. Jag har övervunnit fobier och jag har fått uppleva att drömmar kan bli verklighet.
Men framförallt så har jag lärt känna människor här som har blivit mina vänner. Vänner som har gjort mitt liv här så mycket roligare!

Skellefteå, du kom att bli mitt hem och jag har så många roliga minnen här hos dig, minnen som får mig att le och som jag tänker bevara så länge jag bara kan.

Tack för alla de här åren, Skellefteå! Nu drar jag vidare men jag kommer och hälsar på dig ibland...

* Lycka * Glädje * Tacksamhet.*

Det blir nog bra ändå... hoppas jag.

Det är fredag och jag är kvar i Umeå för första gången. Känns konstigt att inte åka hem till Skellefteå.
Min lägenhet här i Umeå är fortfarande tom och jag sitter på en madrass på golvet just nu. Det stora flyttlasset går nästa helg. På söndag åker jag upp en sväng till Skellefteå och börjar packa flyttkartonger.

Jag måste erkänna att det känns himla tråkigt att lämna min lägenhet i Skellefteå. Jag har bott i den i snart 2 år och jag älskar den lägenheten. Jag har lyckats inreda den precis som jag vill ha den, köket var perfekt för mig som trivs bäst vid köksbänken och läget nära älven var precis det jag ville ha.

Men nästa helg ska min lägenhet alltså tömmas och jag kommer hyra ut den i andra hand.

Jag hoppas att jag kommer trivas lika bra i min lilla lägenhet i Umeå...

Sol, bakning, packning, födelsedag och Hej då...

Jag körde upp till Skellefteå i fredags efter jobbet. Min sista helg i Skellefteå innan jag flyttar.
Fredagkvällen tillbringade jag hemma i soffan, bakade supergoda chokladbollar med nötkräm-fyllning i.

I lördags sken solen och jag passade på att uträtta ärenden och packa inför flytt. Vid lunch gick jag till älven och käkade i solen.
På kvällen fortsatte jag bakandet och senare på kvällen gick jag en lång promenad runt älven på över en mil.

Promenad i kvällssolen

I går fyllde jag 33 år och det firade jag med en lunch i solen på Bryggan vid älven.

Solen glittrade i vattnet

På kvällen kom kompisarna förbi på middag. Det var inte bara en födelsedagsmiddag utan även en Hejdå-middag. Det var min sista dag som Skelleftebo och det kommer dröja flera veckor till jag träffar vännerna i Skellefteå igen. Känns enormt tråkigt...

Som vanligt serverades det kräftor och västerbottenostpaj på min födelsedag. Efterrätten blev en chokladpavlova.

Ett glatt gäng samlat i mitt lilla kök för sista gången...

En perfekt 33-årsdag och sista dag i Skellefteå.

Från och med i dag är jag skriven i Umeå och det känns helt okej det också. Men jag har redan börjat fundera på vad jag ska hitta på nu på fredagkväll här i Umeå.

Nu: Sova!

Caroline + Simon = Sant

Den 25 juli sa min lillasyster Caroline och Simon Ja till varandra.
Det var ett fantastiskt bröllop på alla sätt och vis.
Här kommer några bilder från dagen.

Bella, Gabbe och Marie redo för bröllop

Gabbe, jag och Bella

Brudnäbbet

Jag och Marie hälsade alla välkomna till vigseln

Det vackra brudparet

Familjefotografering

Vimmelbilder från festen

Sju veckor går fort när man har roligt...

Idag började jag att jobba igen efter 6 veckor och 5 dagars ledighet. Men vilken fantastisk sommar jag har haft.
Bläddrade nyss tillbaka på min blogg för att se allt jag har hunnit med den här sommaren.

Stadsfest, Stockholmsresa med Malin, Ålandskryssning, Gröna Lund med Reema, besök hos Ida, möhippa i Jönköping, roadtrip till Dalarna med Jessica, besök av Fredrik, Trästocksfestivalen, Carolines bröllop i Jönköping, besök på High Chaparall, roadtrip med familjen i södra Sverige och Dalarna, häng i stugan och dessutom har jag solat och badat en hel del denna sommar.

Jag har faktiskt skrivit ner i kalendern alla gånger som jag har solat och badat i sommar och jag har lyckats pricka in hela 13 dagar av sol och bad. Visst att vädret den här sommaren har varit kallt, mulet och tråkigt men jag har lyckats vara på platser där solen har lyst mellan varven, så därför tänker jag inte klaga på denna sommar.
Enligt mig har den här sommaren varit fantastiskt bra, det enda tråkiga är att det inte har varit så många varma kvällar för att kunna sitta ute på uteserveringar.

Men nu är höstterminen här och det känns skönt och roligt att börja arbeta igen. Har mycket att se fram emot den här hösten. Jag flyttar till Umeå på heltid och ska upptäcka en ny stad, vilket alltid är lika spännande. Även på jobbet kommer det hända en hel del roliga saker.

Jag är taggad för hösten 2015 helt enkelt!

Nu: kolla mailen

Sommar sommar sommar...!

Vilken vecka det har varit, varmt och soligt varje dag. Självklart har jag passat på att hänga på stranden den här veckan.

I onsdags när jag kom hem till Skellefteå efter semestern slängde jag in resväskorna i lägenheten och drog genast i väg till Falkträsket där jag solade och badade resten av dagen. På eftermiddagen fick jag besök av Frida, det blev en enkel middag på MAX. Härlig slapp dag helt enkelt.

I fredags tog Frida och jag en heldag vid havet. Det var underbart.

Härlig dag vid Boviken
På kvällen drog vi hem till Frida och käkade middag på balkongen och surrade bort hela kvällen.. Helt perfekt fredag.

Igår, lördag, åkte jag direkt till stranden igen. Solade hela dagen och på eftermiddagen blev det pizzamiddag hos mig. Frida och Jessica kom förbi och vi satt ute i gräset och åt pizza. Senare gick jag och Jessica ner till Kyrkholmen där Sarah Dawn Finer spelade. Trevlig kväll i solnedgången och bra avslut på lördagen

Sarah var lika fantastisk som hon alltid är.

Jag och Sarah Dawn Finer

Idag drog jag återigen till stranden när jag vaknade. Fick sällskap av Sofie, men molnen drog in efter lunch så det blev ett kort strandbesök idag.

Nu ligger jag i sängen och ska snart göra ett ryck.
Det är dags för mig att börja packa inför flytten. Flyttkartongerna står redo i hallen. Jag åker till Umeå ikväll och tänker fylla bilen med så mycket jag kan. Ja, snart är jag Umeåbo på heltid... konstigt.

Nu: göra en adressändring

"Jag gör bara en massa saker som berikar min dag..."

Igår kom jag hem till Skellefteå igen efter två veckor på resande fot.
Och vilka veckor det har varit, jag har hunnit göra massor. Här kommer en bildkavalkad från min roadtrip med familjen.

Fullastad bil kör mot Jönköping den 23 juli
Lördagen den 25 juli var det dags för lillasyster Carolines och Simons bröllop. Fler bilder från bröllopet kommer i ett eget inlägg.

Måndag 27 juli

En heldag på High Chaparall

Sov en natt i husvagn

Tisdag 28 juli
Träffade Linda med familj över en lunch i Ödeshög

Besökte Gränna och Polkagriskokeriet

Bella, pappa och Gabbe i Gränna
På tisdagskvällen körde vi vidare till Skövde där vi sov en natt

Onsdag 29 juli
 På onsdagen åkte vi vidare till Mariestad där vi besökte vår kusin en kort stund

Vi kollade även på slussning i Sjötorp
Torsdag 30 juli

En dag i Borlänge, Dalarna och besökte äventyrsbadet där.

Fredag 31 juli

Tältmys i Leksand och vacker utsikt i Plintsberg

Cruising i Rättvik

Alla samlade på Leksands camping

Rolig minigolf på Leksands camping

Lördag 1 augusti

Solig och vacker dag i Leksand

Söndag 2 augusti

Sommarstugan i Gissjö och äntligen lite surströmming till middag

Tisdag 4 augusti
Rix FM festival i Sundsvall med bl.a. Molly och Danny på scenen.

Sent på tisdagkväll hoppade jag in i min vita pärla och körde upp till Umeå där jag sov en natt och i går kom jag äntligen hem till Skellefteå.

Idag har jag köpt flyttlådor, nu är flytten till Umeå nära och de här sista dagarna på min semester ska jag försöka packa lite.

Nu: diska efter middagen

(Rubriken är en rad från Petters låt "Kul på vägen")