Skellefteå, tack för alla dessa år! Nu är det dags för mig att dra vidare...

Skellefteå...
... aldrig trodde jag att jag skulle stanna hos dig i hela 11 år.
 
När jag hoppade på flyget på Arlanda den där augustidagen år 2004, grät jag floder. Hur kunde jag lämna Stockholm och flytta 80 mill norrut, till dig Skellefteå?! Hur skulle jag kunna ha roligt i en stad där mina vänner inte fanns?!
 
Trots min stora tvekan till dig, Skellefteå, så har jag ändå lyckats skapa mig ett liv här under alla dessa år och ett ganska bra liv dessutom.
 
Skellefteå, här har jag studerat på universitet och fått min examen. Här har jag fått prova på att driva eget företag under flera år. Jag har sett stadens hockeylag ta sig upp till Elitserien och firat två SM-guld. Jag har hunnit bo i 8 olika lägenheter under den här tiden och för 7 år sedan startade jag min blogg här. Första gången jag besökte ett sjukhus och blev nedsövd var här i schtaan. Jag har haft lyckan att få leva i en kärleksfull relation under många år här men också fått känna den smärta som uppstår när kärleken tar slut. Jag har blivit tvungen att stå på egna ben och lära mig saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara. Här har jag mött människor som har gjort mig till en bättre människa. Jag har övervunnit fobier och jag har fått uppleva att drömmar kan bli verklighet.
Men framförallt så har jag lärt känna människor här som har blivit mina vänner. Vänner som har gjort mitt liv här så mycket roligare!
 
Skellefteå, du kom att bli mitt hem och jag har så många roliga minnen här hos dig, minnen som får mig att le och som jag tänker bevara så länge jag bara kan.
 
Tack för alla de här åren, Skellefteå! Nu drar jag vidare men jag kommer och hälsar på dig ibland...
 
* Lycka * Glädje * Tacksamhet.*
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?