Sol, bakning, packning, födelsedag och Hej då...

Jag körde upp till Skellefteå i fredags efter jobbet. Min sista helg i Skellefteå innan jag flyttar.
Fredagkvällen tillbringade jag hemma i soffan, bakade supergoda chokladbollar med nötkräm-fyllning i.
 
I lördags sken solen och jag passade på att uträtta ärenden och packa inför flytt. Vid lunch gick jag till älven och käkade i solen.
På kvällen fortsatte jag bakandet och senare på kvällen gick jag en lång promenad runt älven på över en mil.
 
Promenad i kvällssolen
 
I går fyllde jag 33 år och det firade jag med en lunch i solen på Bryggan vid älven.
 
Solen glittrade i vattnet
 
På kvällen kom kompisarna förbi på middag. Det var inte bara en födelsedagsmiddag utan även en Hejdå-middag. Det var min sista dag som Skelleftebo och det kommer dröja flera veckor till jag träffar vännerna i Skellefteå igen. Känns enormt tråkigt...
 
 
Som vanligt serverades det kräftor och västerbottenostpaj på min födelsedag. Efterrätten blev en chokladpavlova.
 
Ett glatt gäng samlat i mitt lilla kök för sista gången...
 
En perfekt 33-årsdag och sista dag i Skellefteå.
 
Från och med i dag är jag skriven i Umeå och det känns helt okej det också. Men jag har redan börjat fundera på vad jag ska hitta på nu på fredagkväll här i Umeå.
 
Nu: Sova!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?