Stadsfesten i Skellefteå 2015!

Årets höjdpunkt är slut, stadsfesten i Skellefteå.
De två senaste åren har jag varit på Stadsfesten under alla fyra dagar och vi har laddat, taggat och peppat flera dagar i förväg.
 
I år blev det inte riktigt så. De jag normalt bruka gå med på Stadsfesten var i år upptagna med annat denna helg. Trots det köpte jag 3-dagarbiljett med en tanke om att gå ensam och endast se konserterna.
 
Men det blir inte som man tänkt sig, det blir ibland bättre.
 
I onsdags vräkte regnet ner hela dagen och kvällen, men trots det så letade jag mig ut till festivalområdet vid 22-tiden då det började spricka upp. Jag mötte upp Reema i stan men innan det var klart så var vi sju personer som tillsammans hängde i öltältet (dock ingen öl för mig, alkoholfritt alla fyra kvällar).
 
En suddig bild på Frida och Reema
På torsdagen öste även regnet ner, men jag hade laddat för Carolas spelning i månader så jag var peppad ändå. Carolas konsert var lika bra som alltid och det var extra roligt att jag för en gång skull fick stå längst fram vid scenen.
 
 Regnet öste ner på torsdagen
 
 
 
Carola!
Efter konserten gick Reema och jag lite på området innan de stängde och det var dags att åka hem.
 
På fredagen var planen att gå ensam bara för att se Anastacia och Magnus Uggla spela. Men det tog en trevlig vändning när Therese hörde av sig och frågade om jag vill hänga med henne och hennes kompis. Det slutade i sjukt rolig kväll med timmar på dansgolvet. Mycket folk och bra drag gjorde att jag missade Magnus Uggla spelningen, men vad gjorde väl det.
 
Anastacia på stora scenen var fantastiskt bra, men det regnade även denna dag
 
Lisa, Therese och jag på partyhumör!

På lördag så kom Jessica och gjorde mig sällskap till middagen.
 Vi käkade Skrovmål på gräset i den sköna solen.
 
Igår, lördag, var det 4.e och alltså sista kvällen. Efter spelningen med Tomas Ledin så mötte jag upp Reema och ett gäng. Det var otroligt många människor på plats och det var riktigt trångt i öltälten. Men vilket drag, obeskrivligt! Vi dansade bort kvällen och det var en sån där kväll som man inte vill ska ta slut...
 
Fullt på "dansgolvet" vid älven
 
 
Och i tältet spelade coverbandet Hat over Hills, och de lyckades verkligen få igång Skellefteborna! Tror att de var de bästa på hela festivalen och de som lyckades höja stämningen till max.
 
Men nu är det roliga slut och det är ett år till nästan Stadsfest, och jag längtar redan.... :)
 
Min klocka ringer om 4 timmar. Imorgon flyger jag till Stockholm och ska vara där hela veckan. Längtar enormt, roligheterna avlöser verkligen varandra i sommar.
 
Och jag lovar att jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen nu i sommar, kommer ju resa runt en hel del och tänker dela med mig med bilder från alla mina resor.
 
Nu sova en stund!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?