Skellefteå har blivit kallt... och jag gör mitt bästa för att behålla värmen

Det är den 17 maj och det är riktigt kallt här i Skellefteå
I natt när jag kom hem visade min termometer -1 grad. Det som är lite roligt är att det fortfarande var ljust ute när jag kom hem vid midnatt, det går mot ljusare tider vilket känns underbart.
 
Helgen går fort och det är redan söndag igen.
Precis som förra helgen så blev den här helgen väldigt lugn, alldeles för lugn enligt mig.
 
På fredagkväll när jag kom hem från Umeå så slängde jag ihop en päronpizza och tillbringande kvällen i soffan framför TV.n tillsammans med en kompis.
 
I går var det underbart väder här, strålande sol hela dagen. Jag jobbade på Friskis & Svettis under dagen och var full av energi när jag slutade där vid 16-tiden. Började genast kontakta kompisar och kolla om de ville hitta på något ute i solen denna fina lördagkväll. Men misslyckades ganska totalt med att hitta sällskap. Folk var bortresta och jobbade och andra umgicks med familj och vänner. Och kvar fanns jag i min lilla lägenhet och var extremt rastlös.
 
Vid 18-tiden valde jag att gå ut en promenad runt stan bara för att få se lite folk i det fina vädret. Men tror ni att det var nå människor på stan igår? Nej, hela stan var folktom
 
Inte en människa i sikte i Skellefteå centrum igår
Fortsatte promenaden ner till älven där det var precis lika folktomt
 
Stadsparken och trappan vid älven var inte heller en bra plats att hänga på om man ville titta å folk.
Till slut hittade jag en ensam liten pojke som satt på en bänk i Stadsparken. Så vet ni vad jag gjorde? Jag satte mig bredvid honom och pratade med han en stund. Gissar nämligen att han kände sig lika ensam som jag gjorde...
Mitt sällskap i går kväll
Nackdelen med att inte ha en familj i staden man bor i är att man blir väldigt beroende av kompisarna och jag fick en känsla att även denna pojke inte har någon familj i denna stad heller och att även hans kompisar var upptagna med annat denna kväll.
 
Återigen kommer mina funderingar varför jag egentligen bor i denna stad?! Jag var faktiskt riktigt nära att hoppa in i bilen och dra ner till Umeå för att prova nattlivet där. I stället bestämde jag mig för att stanna kvar här denna helg men de kommande helgerna ska jag faktiskt ge Umeå en chans ändå. Sitta och åka 15 mil till en stad där inget händer känns ganska meningslöst, så i fortsättningen blir det Umeå på helgerna.
 
Som tur är så har jag Frida här som alltid låter mig hänga hemma hos henne när jag är uttråkad. Så efter promenaden genom stan så åkte jag hem till henne och var rastlös i hennes soffa i stället, så tacksam för att jag fick levande sällskap till slut. Det blev alltså en lugn och trevlig kväll med chips och en romantisk komedi tillsammans med Frida och vid midnatt drog jag mig hemåt igen.
 
När jag vaknade i morse gick jag ut på en långpromenad runt ett kallt Skellefteå. Snart ska jag leta mig till gymmet för att sedan börja packa ihop mina saker och åka ner till Umeå igen.
 
Nästa vecka blir det flera resor runtom i Sverige och jag gissar att det inte blir så mycket bloggande.
 
Nu ska jag stoppa i mig lite lunch och sedan dra mot stan.
 
Trevlig söndag!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?