"When autumn sheds the leaves the trees are bare..."

 
Det blev inte så många blogginlägg förra veckan, konstigt med tanke på att jag var hemma hela veckan
En liten sammanfattning få det därför bli.
I onsdags blev det middag på stan och soffhäng hemma hos en f.d kollega, en mycket trevlig kväll med för mycket sötsaker.
 
I fredags hade jag en lugn hemmakväll. Jag lyssnade på musik och lagade sötpotatisbiffar, så galet gott så jag bjuder på receptet nån dag framöver.
Sötpotatisbiffar
 
Lördagen ägnade jag åt hemmafix. Tvättade typ allt, städade, fixade nya naglar åt mig... och lördagkvällen ägnade jag i soffan. Rastlösheten var enorm så jag ringde runt till alla i familjen. Lillasysters kommentar när jag ringde till henne "-Jag trodde du var döende när du ringer klockan 19 en lördagkväll!"
Som sagt jag var ovanligt uttråkad! Det fick bli en tidig lördagkväll för min del.
 
Söndagen var inte så mycket roligare, fördrev förmiddagen med att ta selfies (det är väl det man ska göra när man är uttråkad)
Som sagt, uttråkad!
Men solen strålade ute så jag gick in till stan och satte mig på bryggan vid älven
 
 
 
Jag ville aldrig lämna bryggan, helt fantastisk höstdag. Men efter allt slappade letade jag mig till gymmet på vägen hem. På söndagkväll var jag så less på att inget hände så jag tecknade ett Netflix-konto, vilket jag hade bestämt mig för att aldrig göra... så nu ska jag också försöka fastna i någon serie, som alla andra normala människor.
 
Idag är det måndag och jag har mycket att se fram emot i veckan. På onsdag blir det middag med kompis och på torsdag åker jag och jobbar i Stockholm, stannar där till fredag då jag tar ett tåg upp till Sundsvall på eftermiddagen. Helgen kommer jag tillbringa i Fränsta för att sedan köra hem till Umeå i min nyservade bil.
Gissar att veckan kommer gå snabbt.
 
Idag när jag kom hem från jobbet fick jag en liten chock
Min dusch såg ut så här
 
Fick ett meddelande tidigare idag att jag inte får använda min dusch de kommande dagarna (Näähee?!). Hyresvärden måste laga en skada i väggen. Hmm, lite jobbigt att bo ett litet målarkaos och ännu jobbigare att inte kunna duscha... Men men, ni får stå ut med en stinkande Sofie de här dagarna.
 
Nu: diska





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?