Påsken 2016!

Påsken är över och jag har massor av bilder att dela med mig av från förra helgen då jag var i fjällen.
På skärtorsdag jobbade jag ett par timmar på förmiddagen för att sedan köra ner till Fränsta. Framme i Fränsta packade jag in mig i syrrans bil och vi körde vidare till Vemdalen där vi hade hyrt stuga. Vi mötte upp Carro och Simon som hade kört från Jönköping och senare på kvällen kom även mamma och pappa.
 
På långfredag blev det en heldag i Björnrike, det var perfekta backar vilket gjorde det hela ännu lite roligare att åka. Målet var att åka i alla 16 nedfarter den dagen, det gick sådär...
 
Större delen av slalom/snowboardgänget.
 

På toppen
 
På våffeldagen stekte vi våfflor i gjutjärn över brasan
 
På påskafton åkte vi till Vemdalsskalet med där krånglade liftarna, det var långa köer och backarna var sämre så efter drygt en timme där åkte vi tillbaka till Björnrike och åkte i våra favoritbackar där.
 
På toppen i Björnrike
 
 
Härlig åkning i backarna
 
Fikapaus
 
På kvällen blev det påskbuffé i stugan
 
Hela gänget väntar på mat
 
På påskdagen fick Gabbe och Bella testa snowboard för första gången så då stod vi andra mest i barnbacken och höll koll
 
 
Mamma och jag tog en promenad uppför backarna och jag passade på att ta några panoramabilder
 
En himla bra påsk har det varit trots solens frånvaro. De senaste åren har jag mest hållit mig i barnbackarna tillsammans med Bella men nu kan till och med barnen åka ner för de svarta nedfarterna vilket gjorde att det var extra roligt att åka denna gång. Jag har verkligen fått mersmak för slalom och ska absolut försöka åka mer ofta än jag gör. Till nästa gång ska jag dessutom valla mina skidor så jag också får upp lite fart i backarna.
 
Nu: njuta av fredagkvällen
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?