Fredagkväll!

Fredag är min favoritdag på veckan. Efter tre-fikat på jobbet så går jag in i helgmode, vilket innebär att jag jag städar undan på skrivbordet och i mailen och tar fram ett lite bredare leende. Så här på vårvintern känns fredagarna ännu trevligare, då är det fortfarande ljust när man går hem från jobbet och jag går alltid förbi blomsterbutiken och köper en stor bukett tulpaner. Dessutom ler jag mot de flesta jag möter när jag går hem på fredagar. Det är svårt att inte känna glädje och tacksamhet på fredageftermiddagarna.
 
Blandade färger på dagens tulpanbukett
 
Ikväll blir det soffläge, räkor, Cola Zero och nån film här hemma. Imorgon får jag besök från Skellefteå vilket blir himla skoj.
 
Idag öppnar även IKEA här i Umeå, vilket är obeskrivligt stort enligt många. Och med tanke på all bevakning kring dagens premiäröppning så får jag en känsla av att det är det största som hänt Umeå någonsin. Även om inte jag behöver något från Ikea så kanske jag svänger förbi där bara för att få se en glimt av hysterin. Hade ju även varit gott med en 5 kr-korv...
 
Nu: duka fram fredags-räkorna





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?