Insnöad och utsnöad

Den här fredagen blev inte som jag hade tänkt mig. I flera veckor har jag laddat för att åka upp till Skellefteå den här helgen, många kompisar från södra Sverige kommer dit på besök just den här helgen så självklart vill jag åka upp och träffa dom.
 
Redan igår varnades det om att det skulle bli snöoväder idag, men jag hoppades att det inte skulle bli så illa som de varnade. Imorse packade jag bilen full med kläder och saker och tog bilen till jobbet så jag kunde köra upp till Skellefteå direkt efter jag slutat.
 
Men jag insåg ganska snabbt att väglaget på E4 troligtvis kommer vara hemskt idag. Och då jag nästan fick dödsångset sist jag körde upp dit i snöstorm så valde jag idag att tänka på säkerheten den här gången. Min resa till Skellefteå ställde jag in idag och jag fick avboka med de kompisar som jag planerat att träffa. Så himla tråkigt. Planen är nu att köra upp tidigt imorgonbitti istället. Hoppa verkligen att snöovädret har dragit förbi tills dess.
 
Så istället för att ha fredagsmys och middag med kompisar ikväll så sitter jag nu ensam hemma i min soffa i ett snöigt och kallt Umeå. Inte roligt alls. Har precis ätit en köpt sallad med räkor och väntar nu på att finalen i "på spåret" ska börja...
 
 
Nu: göra egen nutella... 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?