90 dagar utan...

Imorgon är det den 11 januari och det är dags för mig att börja det här året.
Hittills har jag bara sovit och slappat det här året.
Inte nog med att det är min första arbetsdag för det här året imorgon, dessutom börjar jag en 90 dagars utmaning.
 
En 90-dagars utmaning för en bättre allmän hälsa.
Den senaste hösten har jag misskött mig rejält, min IBS och magsmärtor har varit sämre än någonsin och jag har tuggat tabletter mot halsbränna som en galning. Jag har inte tränat nått och jag har ätit halvfabrikat och restaurangmat alla dagar i veckan, för att inte tala om alla sötsaker jag tryckt i mig på hotellrum och flygplatser. Stressfaktorn har dessutom legat på max den här hösten.
 
Så innan jul anmälde jag mig till denna utmaning mot en bättre allmän hälsa. Det innebär att jag har fått ett strikt kostprogram som jag måste följa, då jag har IBS så innebär det att jag kommer äta glutenfritt och mjölkfritt under den här perioden och jag kommer hålla mig borta från onyttigheter som godis, kakor och snacks. Ska bli spännade och se hur det kommer påverka min mage. Som ni förstår kommer jag vara ganska osocial under den här perioden, inga restaurangbesök, inga fredagsmys och inge fika på stan
 
Dessutom har jag fått ett träningsprogram så i vår kommer jag träna hårt!
Igår var jag och mätte min puls och blodtrycket och jag hoppas kunna sänka pulsen och blodtrycket en aning genom att följa träningsprogrammet.
 
Gissa om jag längtar till den 11 april, då hoppas jag nämligen att jag är i mitt livs bästa form!
 
Nu: äta chips... för sista gången på 90 dagar...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?