År 2016 blir inte som 2015... tvärtom!

År 2015 kommer jag komma ihåg som ett år fyllt av resor. Det känns som att jag har varit i farten exakt hela tiden och jag tror att jag har varit borta mer än jag varit hemma.
 
Året började med en hel del besök i fjällen. Det blev många dagar i slalombacken i Vemdalen och Bydalen. Då det har blivit extremt lite slalomåkning för mig de senaste 10 åren så känns det himla roligt att ha kommit igång med det igen.
 
I april gick resan till Cypern med mamma. Sol, bad och bröllop stod på schemat. Det blev den enda utlandsresan för året men dessto mer har jag rest runt i Sverige,
 
På min 7 veckor långa semester i somras reste jag mest hela tiden. Stockholm-Åland med Malin i juni, Carros möhippa i Jönköping i början av juli. Roadtrip med Jessika till Dalarna, bröllop i Jönköping i slutet av juli och sedan roadtrip med familjen i södra Sverige.
 
I höst har jag varit i Stockholm en gång i veckan och jag har även hunnit med besök i Linköping och Jönköping. Förutom det så har jag varit upp till Skellefteå och ner till Sundsvall flera flera gånger under året.
Alla resor under året gör att jag kommer minnas 2015 som ett enda stort äventyr, fyllt av roliga upplevelser
 
Men det största som har hänt det här året är förstås att jag har börjat köra bil igen efter min extrema "köra bil-fobi". Jag köpte bilen för att jag skulle kunna köra till stranden i somras. Men det slutade med att jag kör precis överallt. Och vilken frihetskänsla det är! Inte nog med att jag kan ta mig dit jag vill, jag kan även hjälpa andra. Jag skjutsar vänner till flygplatser, jag hämtar de som behöver hämtning och jag kan frakta vänners saker som behöver flyttas.
Så största vinsten det här året är att jag övervunnit min största fobi och köpt en bil, jag trodde nog aldrig att de skulle ske...
 
Jag har även flyttat från Skellefteå till Umeå det här året och jag trivs mycket bättre än vad jag trodde.
Nu har jag varit på samma arbetsplats i Umeå i 2 år och min plan var att börja söka andra arbeten efter just två år... men det kommer jag absolut inte göra. Under det senaste året har jag lärt mig så himla mycket på jobbet och jag känner att jag lär mig nya saker varje dag. Dessutom känner jag en glädje i att gå till mitt jobb och jag tjänar mer än 300% mer än vad jag gjorde när jag var egen företagare. Det gågna arbetsåret har varit väldigt utvecklande för mig och det känns som det kommer fortsätta så.
 
Nu är det nytt år, 2016 och precis som varje år så har jag satt upp mål för det nya året.
I år ska jag resa mindre, jag ska fokusera på att göra roliga saker hemma och upptäcka Umeå. Bl.a. har jag anmält mig till en kör och köpt ett nytt träningskort. Så körsång och simning kommer det bli en hel del av i år.
 
2015 var ganska kostsamt med alla resor, dubbla lägenheter och bilinköp så det här året ska jag snåla rejält. Jag ska bli duktigare på att spara och har faktiskt redan bokat möte med banken för att lära mig mer om att placera pengar rätt.
 
Min lista över målen för 2016 är ganska lång och jag är helt övertygad om att jag kommer nå alla mål under detta år...!!!
 
GOTT NYTT ÅR!
 
Nu: klockan är 11.49 och jag ligger kvar i sängen så dags att ta en dusch.
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?