Den långa väntan är över

Redan i november köpte jag julklapparna till mina syskonbarn Gabbe och Bella. På julafton öppnade de sina klappar som innehöll varsin biljett till finalen av Melodifestivalen på Friends Arena i Stockholm. Sedan dess har vi sett fram emot mars och den stora finalen.
 
Och nu är det bara några få dagar kvar. Imorgon kör jag ner till Sundsvall och på fredagmorgon åker jag, mamma, Marie och barnen ner till Stockholm där vi även kommer möta upp Caroline. Så vi blir ett ganska stort gäng som ska gå på den stora finalen på lördagkväll. Då jag är en mello-nörd och det här är min första final som jag ser live (har bara sett delfinaler live tidigare) så ser jag fram emot det enormt mycket. Sälvklart blir det roligt att få en nöjeshelg i Stockholm också med hotellvistelse och shopping.
 
Jag vågar dock inte tippa på vem som kommer vinna då ingen låt sticker ut särskilt mycket, tror att det blir en bra show ändå.
 
Igår var jag iväg till Umevatoriet här i Umeå. Umevatoriet är typ ett Teknikens hus som fokuserar mycket på rymden, naturvetenskap och matematik. Det finns ett litet mini-cosmonova där man få se filmer från rymden och när det är stjärnklart ute så kan man gå upp i tornet och kolla på stjärnor och planeter i teleskopet. Tyvärr var det väldigt mulet igår så jag fick inte se några stjärnor men jag får väl leta mig dit fler gånger helt enkelt.
Tog ett par bilder från Umevatoriet i alla fall
 
 
 
Idag är det onsdag och i normala fall är jag på körövning den här tiden men det uppstod en problem på kvällens kör. Vi övar på en skola här i närheten men då det är sportlov så var skolan låst så vi kom inte in i körsalen. Vi stod ute i snö och kyla och sjöng i ca. 30 minuter innan vi gav upp och åkte hem. Nu är jag nerkyld och måste nog hoppa in i duschen och ta en varm kopp the för att få upp värmen igen.
 
Snart: packa det sista
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?