Stockholm och Melodifestival!

I torsdags körde jag ner till Sundsvall efter jobbet och på fredagmorgon var vi alla så taggade på att få åka ner till Stockholm så vi lämnade hemmet en halvtimme före den tid vi hade bestämt att vi skulle åka.
 
Nästan hela gänget på väg till Stockholm
 
 Framme på hotellet, Bella och Gabbe chillar i lobbyn
 
På fredagkväll var vi i Mall Of Scandinavia, bowlade och käkade.
 
Lördagmorgon och vi körde ett pass i gymmet innan frukost.
 
 En fantastisk vårdag i Stockholm
 
På lördagkväll var det dags för den stora Melodifestivalfinalen på Friends Arena och kvällen blev en häftig upplevelse.
 
Hela gänget utanför Friends Arena, redo för Mello.
 
Jag och mina systrar inne i arenan 45 minuter innan showen börjar.
 
Bilder från Melodifestivalen
 
Då jag är en mellonörd så var det fantastiskt kul att få uppleva denna final live, en häftig upplevelse på alla sätt och vis.
 
Men vad tyckte jag om årets festival då?! Jag brukar ju alltid skriva några rader om vad jag tror och vad jag hoppas inför mellofinalen, men i år har jag inte gjort det av den anledning att det har varit ett ovanligt jämt startfält. Alla låtar har varit bra och ingen låt har stuckit ut mer än någon annan. Jag har haft svårt att hitta en personlig favorit men på liveframträdandet bestämde jag mig för att Robins låt "Constellation Prize" är bäst så den fick mina röster. Tyvärr vann ju inte Robin. Vinnarlåten med Frans är också rikigt bra, men kanske inte helt perfekt för Eurovision. Jag tror dock inte att Frans kommer floppa (som de flesta andra verkar tro). Med tanke på att internationella juryn gav den låten riktigt höga poäng (jämfört med Anna som fick låga poäng år 2010 och floppade) och Frans just nu ligger på 45 plats över Världens mest spelade låtar så tror jag att han kommer lyckas bra i Eurovision, ingen vinst men det är ju inte målet i år heller.
 
Nu: kolla på Mello på Play (då jag inte sett det på TV än)
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?