Helgen som gick- Skellefteåspecial

Fortfarande så känner jag inte så mycket folk här i Umeå vilket gör att mina helger här blir ganska tråkiga, därför valde jag att åka upp till Skellefteå denna helg för att hänga lite med kompisarna. Jag körde upp i den vackra solnedgången på fredagkvällen och hade inte planerat så mycket utan tanken var att helgen får bli lite som den blir. Och helgen blev helt perfekt.
 
 
Lördagförmiddag blev det geocachingsökande i Skellefteås skogar
 
 
 
Lunch med Lisa på Sveriges trevligaste café Brygg CC, älskar verkligen detta café så det är värt att stanna till där om man har vägarna förbi Skellefteå
 
 Jag åt en god chevresallad
 
 
Efter lunchen åkte vi runt till några favoritplatser, Vitberget och Falkträsket
 
 
Inte badväder men jag blev lite sugen att hoppa i vattnet ändå...
 
 På lördagkväll bjöd Jessica på god middag
 
På lördagkväll samlades vi hos Jessica för Eurovisiontittande. En trevlig kväll trots att helt fel låt vann.
 
På söndagmorgon tog jag och Jessica ett träningspass uppför slalombacken på Vitberget
 
Vi fortsatte vandringen på Vitberget och hoppade på stenarna där, varför har jag aldrig gjort det förut?! Himla roligt ju.
 
 
Sedan började även jag och Jessica med geocachandet och klättrade ner för bergväggar för att hitta några cache.
 
 
 
På söndagkväll var det äntligen dags för grillmiddag hos Lisa, som jag har längtat efter att grilla tillsammans med kompisarna. Himla trevlig kväll och galet gott!
 
 
Älskar kvällar som denna...
 
 Innan jag drog tillbaka till Umeå så hann vi med en mjukglass på Ica, kan det bli mysigare?!
 
Och klockan 21.45 hoppade jag in i bilen och körde hem i den underbara solnedgången. Jag borde ha stannat och fotografera solen som bländade mig och den rosa himlen men det får bli en annan gång. Sommarkvällar här uppe i Norr slår allt och fortfarande förvånas jag över det magiska ljuset under sommarnätterna här. Jag kommer aldrig vänja mig vid det...
 
Helgen har varit fantastisk, livet med vännerna i Skellefteå är så enkelt, så okoplicerat samtidigt som det händer saker hela tiden... och jag saknar det enormt.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?