Skellefteå, Onsdagsgäng och Melodifestivalen!

Nu har det återigen gått alldeles för länge sedan jag bloggade.
Ska skriva om allt jag har gjort den senaste månaden i ett annat inlägg men just det här inlägget kommer enbart handla om den gågna helgen.
 
Sedan i oktober förra året har jag, Elina, Sofia, Sara och Carole längtat, laddat och taggat till denna helg. I fredags samlades vi på Umeås busstation för att åka på en hotellweekend till Skellefteå där Melodifestivalen skulle bli höjdpunkten. Och vilken helg vi har haft, en riktigt tjejhelg med massa skratt, mat, musik och dans. Jag kommer leva på denna helg väldigt länge...
Här får ni bilder från helgen!
 
Väl framme i Skellefteå började vi kvällen på Brygg CC där vi intog en Afterworkbuffé
Onsdagsgänget samlat och redo för en helg i Skellefteå
 
Vi fortsatte fredagkvällen på Bryggs nattclub, alla taggade till 1000
 
Det blev en sen natt på dansgolvet, men så himla roligt vi hade!
 
Vi bodde på Hotell Victoria, som ligger precis vid torget. Efter att ha bott i Skellefteå i 12 år fick jag för första gången se staden från en annan vinkel.
 
Jag delade en smal säng med Elina så både hon och jag sov väldigt dåligt den natten, blev lite sparkar mot varann och oro över att ramla i golvet, men vi vaknade i alla fall upp i ett soligt och kallt Skellefteå med utsikt över torget
 
Vi började dagen med en shoppingrunda
 
Vi laddade upp inför Mello med Skellefteås kända Calzkrove. Alltså ett skrovmål (hamburgare och pommes) inbakat i en calzone. Mycket mat men bra uppladdning för enenergifull lördagkväll.
 
Hela gänget samlat och redo att hugga in på Calzkroven :)
 
Vid 18-tiden på lördagkväll började vi ladda upp för Melodifestivalen. Vi hade t.o.m tryckt upp egna t-shirtar, nördar som vi är
Jag är redo med våfflat hår, guldskor och Mellotröja
 
 
 
 
 
Vid 19-tiden letade vi oss upp till arenan och jag hade lyckats få tag på riktigt bra platser, på främre parkett riktigt nära scenen.
 
Samlade på arenan
 
Och några bilder från självaste Mello, lördagens höjdpunkt

 
Det var en helt fantastisk show, alla artister var magiskt bra och enligt mitt tycke var det högre kvalite än var det brukar var på självaste finalen. Jag har ju uppfattat att de som sett Mello på TV inte tyckte samma sak så det blir helt klart en annan sak att se det live. Min favorit blev utan tvekan Jon-Henrik, obeskrivlig energi och mäktigt nummer, en fantastisk låt helt enkelt. Jag föll även för Loreen, jag blev uppslukad av hennes speciella framträdande och ville helst att den skulle fortsätta mycket längre än 3 minuter.
 
Jag vet att många höll utkik efter oss i publiken och det verkar som de flesta har sett skymten av oss på TV men om ni missade det så kan jag meddela att vi satt där!
 
Efter Melodifestivalen blev det nattclub på Verandan, trots mycket strul på Verandan så hade vi en rolig kväll där och vi hoppade runt på dansgolvet nästan fram till stängning.
 
På söndagmorgon checkade vi ut tidigt och tog en buss hem till Umeå igen. Väl hemma sköljdes en känsla av tomhet över mig. Ni vet känslan som kommer över en när något roligt tar slut, en blandning av tomhet och vemod.
 
Jag önskar jag kunde sätta ord på vad dessa tjejer i Onsdagsgänget betyder för mig, mitt Liv här i Umeå skulle kännas ganska meningslöst utan dem. Så glad att de gör mitt liv här i Umeå så mycket roligare, och det känns helt fantastiskt att det också är Mellonördar precis som jag.
 
Nu: sova





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?