Nytt år och nya mål!

2017 är här och det känns inte bra. Som jag skrev tidigare så tror jag inte att 2017 har så mycket spännande att erbjuda och det känns tråkigt. Visst låter 2017 som en tråkig siffra?! Efter att ha avslutat 2016 som var ett helt fantastiskt år så har jag faktiskt inga höga förväntningar av detta år. Det känns som 2017 är ett år som man helt enkelt måste genomlida....
 
Men självklart har jag satt upp några mål och planer även för detta år, något roligt måste man ju se fram emot för att genomlida året.
 
Det absolut största målet för året är att genomföra hinderbanan Toughest i Umeå i september. Jag vet att det låter helt galet med tanke på att jag är en enkel motionär men det ger mig en anledning att träna hårt under året. Jag och Therese ska köra Toughest och fler deltagare är välkomna att vara med i vårt lag. Nästa vecka börja min träning på allvar och jag kommer bo på gymmet och i simbassängen de kommande 9 månaderna. Är helt galet taggad! Ja, ni får se det som någon typ av 35-års kris om ni vill, jag tror nämligen själv att det är det :)
 
Förutom att träna hårt är planen att resa, då jag inte var utomlands någon gång under förra året så måste jag ta igen det i år. Just nu planerar jag för tre resor under året. Paris, Medelhavet och Zanzibar står på önskelistan just nu, får väl se om jag får resesällskap till mina resmål.
 
Till sist är min plan för 2017 att leva i Nuet, att vara Tacksam för allt det jag har och där jag befinner mig just nu. Jag är expert på att tro att det är bättre någon annanstans och önskar alltid att jag bodde i en annan stad. Och så har jag levt större delen av mitt liv. Jag har alltid velat flytta till en annan stad, vart än jag har bott i Sverige. Att vara nöjd, glad och njuta av den plats där jag befinner mig just nu har aldrig varit min grej.
Nu bor jag i Umeå och jag har bestämt mig för att stanna i den staden ett tag och inte drömma mig iväg till någon annan stad. Som sagt, leva i nuet och vara tacksam för det jag har just nu är en plan som jag hoppas gör mig lite lugnare och tryggare. Tror jag kan behöva det efter alla mina flyttar...
 
Eftersom det är omöjligt att stoppa tiden så är ju bara acceptera att nya året här och då gäller det att göra det bästa av det, och tro mig, jag kommer göra allt jag kan för att det här året ska bli lika roligt och spännande som förra året!
 
 
 Nu kör vi!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?