Toughest 2017!

I lördags var det då dags för Therese och mig att köra hinderbanan Toughest. Vi har laddat och tränat sedan januari för just detta. Therese var i sitt livs bästa form och jag var i årets sämsta form, sommarenledigheten har lämnat sina spår hos mig. Men vi bestämde att Therese fick dra mig så skulle jag hjälpa henne över hindren. Toughest är alltså en hinderbana på 8 km med totalt 40 hinder.


Det vi inte var förberedda på var den tuffa terrängen. Efter allt regnande var skogen fylld av vatten och lera. Vi kämpade oss genom bäckar, lera, vattenhål och gyttja. Som mest stod vi lera upp till höften, att ens gå i så djup lera är fruktansvärt tungt. Det var ca. 8 grader varmt ute så alla lerbad gjorde att man blev riktigt nedkyld. Häftigaste hindret var nog när man skulle hoppa från ca. 4 meters höjd, rakt ner i en vattengrav... eller lerpöl. Kallt men samtidigt en adrenalinkick.
Det är svårt att förklara hur tuff terrängen är men vi är enormt nöjda att vi tog oss i mål. Efter 7 km var vi helt slutkörda och genomblöta och vi sa aldrig igen..Men så snart vi korsade mållinjen började vi fokusera på nästa års Toughest.
Här kommer en hel hög med bilder från tävlingen.

Nervösa inför starten men redo att kämpa!


Vi tog oss i mål vilket var vår målsättning men vi gjorde nog alla nybörjarfel man kan göra. Bland annat åt vi inget innan loppet, vilket gjorde att min energi tog helt slut efter ca. 5km.


Nu börjar träningen inför Toughest 2018 som går av stapeln den 26 maj och jag hoppas innerligt att terrängen inte är lika blöt och lerig då 



 emmakarolinajohansson.blogg.se

Ser kul ut, vill jag också prova när mitt knä är redo!



URL: http://emmakarolinajohansson.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?