När livet rullar på och jag bara ler!

Sommaren 2018 har varit den bästa på många år, inte bara vädermässigt utan även när det kommer till allt jag gjort och alla människor jag har mött.

Just nu ser det ut som att min höst kommer bli precis lika rolig och spännande som sommaren har varit.

Jobbmässigt kommer det bli spännande och lärorikt. För några veckor sedan blev det klart att jag ska hoppa in och jobba på Ekonomienheten i Stockholm. Det innebär nya arbetsuppgifter, mer jobb och många resor till Stockholm i höst. Att jag, efter snart 5 år på myndigheten, fortfarande får chans att utvecklas och lära mig nya saker känns enormt roligt.

Jag kommer lägga mycket fokus på arbetet men självklart kommer jag roa mig på min fritid. På onsdagar blir det häng med Onsdagsgänget som vanligt. Jag har även anmält mig till en buggkurs, nybörjarbugg en kväll i veckan. Känns himla kul att få lära sig bugga. Dessutom hittar jag fler och fler vänner i Umeå som jag trivs med så spontana kvällar på stan räknar jag med i höst.
Jag kommer även lägga mycket tid på gymmet. Träning blir viktigare och viktigare för mig och just nu är mitt fokus att bygga muskler. Jag har en träningsplan för hösten och jag ska nå det målet jag har satt upp. Trodde aldrig att jag skulle känna sån glädje i träning som jag gör.

Mitt liv rullar på och det blir lixom bara roligare och roligare samt bättre och bättre. Jag ler när jag vaknar och är full av energi varje dag. Just nu vill jag inte ändra på något i mitt liv utan bara njuta av allt jag får uppleva och lära mig.
Hösten är här och jag ler ♡

Nu: Sova skönt i hotellsängen, imorgon är en ny dag här i Stockholm. Yeey!

Födelsedag, firande och fika

Förra torsdagen, 16 augusti, fyllde jag år. Jag tillhör gruppen människor som älskar att fylla år. Det är inför den dagen man har möjlighet att baka hur mycket som helst och sen bjuda hem folk som hjälper en att äta upp kakorna. Dessutom tycker jag att det är värt att fira att man har fått leva ytterligare år tillsammans med nära och kära.

De senaste 6 åren har jag bott i så små lägenheter eller inneboende vilket har gjort att jag inte haft möjlighet att bjuda hem vänner.
Men i år fick jag äntligen ha ett sånt födelsedagsfika som jag hade förr. Jag planerade bakningen långt i förväg och ägnade en hel helg till att baka.

På födelsedagen blev jag firad från morgon till kväll. På jobbet hade mina kollegor dekorerat mitt kontor, lämnat paket och jag blev bjuden på lunch.

Jag jobbade kortdag då jag skulle få fikagäster på eftermiddagen.
Det blev sushimiddag med Erik innan alla andra vänner ramlade in. Det blev fullt hus när Onsdagstjejerna med deras familjer kom. Tror faktiskt aldrig jag haft så många människor hemma på födelsedagsfika tidigare så det var riktigt kul. Inga bilder på tårtätarna tyvärr men på fikat

Födelsedagen kunde inte bli bättre! Jag fick oväntat mycket uppvaktning från alla håll och har fått paket i postlådan även efter födelsedagen. Blev ju tvungen att göra ett presentbord.

Helgen efter fick jag besök av Lisa och Jessica från Skellefteå. Hade världens mysigaste helg. De bjöd ut mig på middag på lördag, jag fick testa ostron för första gången men det blev ingen favorit.
Filmkväll, bildmuseet, fika och shopping hann vi också med.

Förra veckan blev helt enkelt en riktig kanonvecka.

Nu: frukost

Sommaren 2018-del 4

Det här blir sista inlägget i min semesterserie.
Tisdag 31 augusti mötte jag upp Sofie i Stockholm. I fem dagar gjorde vi Stockholm och min sista semestervecka kunde inte bli roligare. Vi började kvällen med att åka till Friends arena och kolla på Justin Timberlake.

Konserten var bra men ingen wow-upplevelse. Justins gamla hits är bättre än hans nya låtar och tyvärr körde han mest nya låtar. Men Vi hade förstås roligt ändå.
Stockholm bjöd på 32 grader varmt på dagarna och tropisk värme alla nätter, vilket gav en riktig utlandskänsla. Vi hann göra allt vi hade planerat. Bada, shoppa, gå på nattclub, turista, slappa... En sjukt rolig vecka helt enkelt.

Sista kvällen passade vi på att gå på Trädgården i Skanstull. Vilket galet ställe! Vi var båda helt chockade över hypen av det stället. När vi drog hem ringlade sig kön fortfarande hur lång som helst. Men roligt hade vi!

Efter 5 dagar i huvudstaden, mycket skratt, galenskap och bästa avslutet på semestern hoppade vi på tåget mot Norrland igen.

Det var mina 5 semesterveckor och utan tvekan var det min bästa sommar på många många år. Det har varit soligt och ca. 30 grader varmt varje dag hela sommaren, jag har alltså kunnat bada varje dag. Jag har hunnit träffa alla som jag ville träffa samtidigt som jag hunnit slappa också. Jag har njutit varje dag!
Den 7 augusti var jag tillbaka på jobbet men trots det har roligheterna fortsatt. Skriver mer om det i nästa inlägg.

Sommaren 2018- del 3

Den 26 juli hoppade jag på tåget i Sundsvall och åkte ner till Linköping. Det var årets varmaste dag och tågen i södra Sverige har ingen AC. Det var en svettig resa...

I Linköping besökte jag min kompis Linda och hennes familj. Det blev tre dagar med bus, bad och lek.

Efter tre mysiga dagar i Linköping tog jag tåget till Kolmården. Där mötte jag upp mina systrar och syskonbarn. Vi tog en heldag på Kolmården, hur roligt som helst.

På kvällen drog jag till Stockholm där jag tillbringade min sista semestervecka tillsammans med Sofie. Mer om den resan en annan dag!

Sommaren 2018- del 2

Även om vi mest slappade i stugan i Gissjö de första veckorna av min semester så åkte vi på några dagsutflykter också. Bland annat drog vi till Jämtland. Forsaån vid Forsaleden bjöd på bad i blå laguner och vattenfall.

Vi stannade självklart i Bräcke och käkade Sveriges godaste glass också

En dag åkte vi till havet utanför Timrå. Varmt i vattnet och en fantastisk strand.

Det blev nästan två veckor hemma i Fränsta och Gissjö. Då vädret har varit helt magiskt och vi har kunnat bada varje dag så var det faktiskt riktigt skönt att stanna där så länge. Men den 26 juli vinkade jag Hej då till stugan och drog söderut

Fortsättning följer i del 3...

Sommaren 2018- del 1

Jag avslutade förra inlägget med att skriva att jag ska försöka uppdatera bloggen under semestern. Det gick ju urdåligt, min semester är slut och jag har inte skrivit ett enda inlägg.

Men sommaren har varit helt fantastisk i alla fall, kanske den bästa någonsin. Jag har hunnit göra massor och ska skriva ner en del här, men uppdelat på flera olika inlägg.

Under min första semestervecka körde jag ner till Sundsvall för att sedan fortsätta ner till Norrtälje där det var bröllop. Min kompis Ida gifte sig den 7 juli och det var ett fantastiskt vackert bröllop. Här är några bilder

Jag sov en natt i Norrtälje innan jag drog upp till Fränsta. Hela veckan i Fränsta och stugan i Gissjö blev det sol och bad. Som de flesta vet så är jag soldyrkare så självklart passade jag på att sola från morgon till kväll i stugan.

Det har blivit tidiga morgondopp och sena nattbad. Jag har försökt simma några kilometer varje dag för att inte förfalla totalt.

I mitten av juli var det Sveriges längsta loppis i Fränsta och vi försökte sälja lite skräp, det gick inte särskilt bra. Skyller på att det var ca. 30 grader varmt.

Förutsättningen på min semester kommer i ett annat inlägg.