The Chainsmokers, Stockholm, Sofie & Sofie

Det här gått precis en vecka sedan jag och Sofie drog till Stockholm för att se The Chainsmokers live på Tele 2 arena. 
Vi har taggat, peppat och längtat till denna helg i månader. Och jag var helt säker på att det här skulle bli årets roligaste helg!

Så förra fredagen hoppade jag och Sofie på flyget i Skellefteå och drog till huvudstaden. Vi bodde på Globen hotell och började ladda upp inför spelningen så fort vi kom fram. 

Vid 19-tiden sprang vi över till Tele 2 där det var tre olika DJs som värmde upp publiken. Alla hade ståplats och golvet förvandlades snabbt till ett stort dansgolv. Efter att ha lyssnat på förbanden i över två timmar var vi ganska slut i benen efter allt hoppande.
Men vid 21.30 klev äntligen Chainsmokers på och konserten överträffade mina förväntningar, de var magiskt bra. Musikaliskt var de bättre än vad jag trodde, de både sjöng och spelade instrument själva, vilket de oftast inte gör på inspelningarna. Det var andra gången jag såg dom live och får jag chans att se dem igen så kommer jag göra det. Jag är besatt!
Här kommer en hög med bilder från spelningen.











Efter spelningen var jag full av energi och jag och Sofie drog till Medborgarplatsen och fortsatte natten där.



På lördagen blev det shopping, både i stan och på MOS. På kvällen mötte vi upp Fredrik och hans kompisar på Stureplan. Efter ett kort besök på en sunkig nattklubb så drog vi till Söder igen och tog en drink där.



Söndagen tillbringade vi på hotellrummet, vi stannade i sängen hela dagen tills det var dags för middag. Vid 16-tiden gick vi och satte oss på ett fik och Fredrik kom och gjorde oss sällskap.

Klockan 19 lämnade vi huvudstaden och återvände till Skellefteå och jag körde hem till Umeå sent på kvällen.

Tack Sofie för världens roligaste helg, ser redan fram emot nästa resa till Stockholm med dig i juli. Dags att börja peppen för nästa stora spelning: Justin Timberlake :)






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?