Don't you worry, don't you worry, Sofie. See heaven's got a plan for you!

Livet blir inte alltid som har tänkt och som man har planerat, iallafall inte mitt. Enda sedan jag kom tillbaka hit till Skellefteå i oktober så har jag fokuserat på två saker, att få ett arbete och att få en egen lägenhet. Det har ju gått så där, mycket p.gr.a min oturs-vinter. Det är inte så lätt att få ett arbete när man är skadad större delen av vintern.
 
Jag kan inte låta bli att fundera på om det finns någon mening med alla mina skador denna vinter. Det kanske inte är meningen att jag ska få ett arbete här, det kanske inte är meningen att jag ska bo här, även fast jag känner att jag vill det. Försöker någon stoppa mig från mina planer?! Det kanske finns en annan plan för mig, en plan som inte jag är medveten om än... Samtidigt så tror ju jag att man styr sitt eget liv och att man gör sin egna val i livet.
 
I mitten av januari, när jag låg med gipsad fot hemma i mamma och pappas soffa, fick jag ett telefonsamtal. Jag fick ett jobberbjudande... i Stockholm. I höstas när jag flyttade från Stockholm kände jag att jag var färdig med den staden, därför fick jag riktig beslutsångest när jag fick det här jobberbjudandet. Men samtidigt kände jag att jag har inget att förlora heller. Tvärtom! Arbetet skulle ge mig erfarenhet inom ekonomi och Stockholm är ju en fantastisk stad.
 
Så jag tackade Ja till tjänsten som ekonomiassistent på Gröna Lunds Tivoli. Jag kommer ansvara över företagets fakturering och även sköta lite annat på deras ekonomiavdelningen. Äntligen får jag jobba med det jag är utbildad inom, äntligen får jag en månadslön och äntligen får jag betald sommarsemester! Dessutom får jag göra min 6.e säsong på Sveriges bästa arbetsplats!
 
Den 28.e april lämnar jag därför Skellefteå (igen) och flyttar till Stockholm, där jag kommer jobba de kommande 5 månaderna.
 
Jag tror att det finns någon mening med det här, det måste finnas någon mening med att jag ska flytta 80 mil, trots att jag själv inte hade planerat det. Jag har en känsla av att det här jobbet, den här sommaren i Stockholm, den här tiden långt från Skellefteå, kommer leda till någonting... Vad vet jag inte än, men jag hoppas jag har svaret innan sommaren är slut...
 
När jag väl har bestämt mig för något så satsar jag på det till 100%, så därför ser jag verkligen fram emot sommaren i Stockholm och jag ser fram emot min 6.e säsong på Gröna Lund  samt att få träffa mina vänner där nere igen. Jag är peppad för sommaren 2013 och är fast bestämd om att det kommer bli en magisk sommar!
 
Livet blir inte alltid som man tänkt sig.... men det kan ju bli himla bra ändå!
Vi ses i Stockholm i sommar!


 Mrs B.

Hej Sofie! för längesen flyttade jag från staan till stockholm, å blev kvar, trots att jag först inte ville till huvudstan, det blev nytt jobb, nya vänner å en fantastisk pojkvän, numera min man.. man vet aldrig vad som händer längs vägen.Välkommen till stockholm, ps vi är många här som kallar skellefteå hemma, även om vi inte längre bor där.. ;)

Svar: Tack för din kommentar! Jag tror du har helt rätt. Stockholm ger mig säkert nya möjligheter, och Skell finns ju alltid kvar. :)
Sofie Silwer



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?