God Morgon, Sofie...

Jag har stora problem att sova när det är ljust i rummet. Nu börjar den årstid som ger mig lite sömnproblem. Den senaste veckan har jag vaknat kring 05:50 och kan inte somna om då det är fullt dagsljus i rummet. Spelar ingen roll om jag lägger mig klockan 1 på nätterna och sover med ögonbindel, jag vaknar ändå tidigt. Och sova på dagtid det händer inte, det är omöjligt (undantag när jag lägger mig ute på gräsmattan en solig sommardag)
 
Idag hände dock något väldigt, väldigt konstigt. Jag skulle till några vänner på middag kl. 17.00. Klockan 16.15 var jag redo att cykla iväg, men insåg att det var lite väl tidigt. Så jag väljer att lägga mig och vänta på min säng i 20 minuter. Tanken slog mig att jag kanske borde ställa väckarn IFALL jag skulle råka somna inom 20 minuter. Men jag skrattade lite åt min tanke, då jag vet hur himla svårt jag har att sova på dagarna när solen lyser in. Jag kollar på klockan igen när den står på 16.29. Perfekt! Bestämmer mig för att vila 5 minuter till....
Öhhh, ja ni kan ju gissa vad som händer...
Jag SOMNADE!
Klockan 17.01 vaknar jag i panik och min första tanke är: "det här måste vara en skämt, jag kan omöjligt ha somnat, det händer inte..." Men jag lyckades alltså somna mitt på ljusa dagen... inte normalt för att vara jag!
Så jag hoppade på cykeln och Tackade för medvinden, kom fram svettig och lite sen, men blev bjuden på god smörgåstårta.
 
Från och med nu är det jag som ställer klockan om jag ska lägga mig på sängen och vila...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?