Allhelgonahelgen

Det har varit Allhelgonahelg, en helg då jag traditionsenligt besöker kyrkogårdar och gravplats. Så länge som jag kan minnas så har jag besökt gravplatser denna helg. Jag tycker det är så otroligt vackert med alla ljus som lyser upp gravarna nu i mörka november. Är det nån gång man ska passa på att besöka en kyrkogård så är det denna helg.
 
Jag har turen att bo bara 100 meter från denna vackra kyrka, Landskyrkan i Skellefteå. Jag ser den tydligt från mitt vardagsrumsfönster. Så den här helgen har jag besökt kyrkans gravplatser flera gånger, nu senast ikväll. Det är konstigt att jag som är sjukligt rädd för spöken och döda människor ändå är helt orädd när jag går genom mörka kyrkogårdar helt ensam, jag tycker enbart det är vackert och stillsamt. Ikväll valde jag dessutom att tända ett ljus i minneslunden, vilket jag aldrig gjort tidigare.
 
Landskyrkan i Skellefteå
 
 
Lunds begravningsplats ligger intill Skellefteälven och är mer utformad som en stillsam park än en gravplats, väl värt ett besök denna helg. Landskyrkan är upplyst på andra sidan Skellefteälven
 
 
 
Minneslunden på Lunds gravplats i Skellefteå
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?