Happy Birthday to me!

Lördag 16 augusti och jag firar min 32:a födelsedag idag!
Jag tror jag är en av få 30+ are som älskar att fylla år.
Jag planerar gärna min födelsedag flera månader innan och ser alltid fram emot att fira att jag har fått leva ytterligare ett år.
 
Det finns två anledningar till att jag gärna firar min födelsedag rejält.
 
Jag gillar ju att baka. Och är det någon gång under året som man kan baka mängder av kakor och tårtor så är det inför sin födelsedag. Det är en av få gånger under året som man har en anledning att bjuda hem vänner på kaffe, tårta och fika. Det gäller att passa på när man har chansen.
 
Den andra anledningen till att jag älskar att fira min födelsedag är att jag då påminns om att jag har fått leva ytterligare ett år tillsammans med människor som jag älskar att umgås med, med vänner och familj. Jag blickar ett år bakåt och ser det senaste året som en gåva (oj, vad djupt det lät då) Att jag har fått leva ytterligare ett roligt år här på jorden, fått uppleva nya saker och sett nya platser, det är värt att firas. Och jag firar det helst tillsammans med alla de människor som har gjort mitt år mycket roligare. Just därför gillar jag ganska stora födelsedagskalas med många vänner. Jag vill lixom bjuda tillbaka för allt de gjort för mig...
 
Mina två senaste födelsedagar har varit väldigt lugna och p.gr.a att jag inte haft någon lägenhet så har jag inte kunnat baka och bjuda hem vännerna på storkalas.
Men i år så hade jag möjlighet att baka i mitt kök och bjuda hem vänner till mig.
Bakat har jag gjort, i 3 dagar.
Men det här måste ha varit den sämsta helgen på hela året att fylla år på. Majoriteten av mina vänner var nämligen upptagna just denna helg. Flera var bortresta, några arbetade och andra hade redan andra planer. Så det blev inget storkalas denna gång heller.
 
Men det blev en väldigt bra födelsedag ändå!
 
Jag började dagen med en joggingrunda runt broarna.
Vid lunch cyklade jag till Vitberget där jag mötte upp kompisen Frida och hennes barn, vi tog en minigolfrunda på den nya Äventyrsgolfbanan. Hur mysigt som helst.
Äventyrsgolfen på Vitberget
Efter minigolfen åkte jag hem och bakade lite till och förberedde middagen.
Det blev en mini-kräftskiva med mina vänner Malin och Jessica, som båda har jobbarhelg men ändå tog sig tid att göra mig sällskap till middagen. Är så himla glad och tacksam att jag fick fira min 32-årsdag med två av mina fina vänner här :)
 
Kräftor och lite annat..
 
Fyra nyanser av rött- en bärtårta av olika sorter fick det bli idag.
Det där riktigt stora födelsedagskalaset, som jag inte haft på några år, får jag helt enkelt satsa på nästa år! :)
 
Nu: sova
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?