"...Det finns en fara i att aldrig hitta vägen, det finns nått vackert med att vandra den ändå..."

Jag har varit singel i ca. 1½ år men fortfarande kan jag komma på saker som jag gör för första gången som singel. I fredags valde jag att göra en efterrätt efter middagen, något som jag alltid gjorde, varje fredag, när jag var i ett förhållande. Men jag kan inte komma ihåg att jag faktiskt har tillagat en riktig fredagsmiddag och efterrätt sedan jag blev själv. Men i fredags var det dags...
 
Jag valde att göra en smulpaj med hallon och vaniljvisp till. Jag insåg att det är dumt och onödigt att göra en normalstor smulpaj, då det bara var jag som skulle äta av den... Så jag gjorde en minivariant.
 
 
När jag stod där och hade gjort i ordning en liten smulpaj i en muffinsform skrattade jag lite åt mig själv när jag insåg hur tragiskt det såg ut på nått sätt. En ensam liten paj som jag skulle äta i min ensamhet. Det var precis som om smulpajen skrek till mig: "Du är ensam!"
Men jag tog inte åt mig av smulpajens uttryck, istället skrattade jag lite och tänkte på hur mycket roligare mitt liv har blivit nu när jag är singel. Jag satte mig i soffan, åt min supergoda smulpaj samtidigt som jag började peppa för lördagens konsert med Hoffmaestro...
 
Det blev en alltså en fredagkväll hemma i soffan, men med en god smulpaj att njuta av i alla fall... kommer helt klart göra fler ensamma smulpajer i framtiden!
 
Efterrätt för singlar... :)
 
(Rubriken kommer från Melissa Horns låt "Hur ska det gå?")





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?