Home Sweet Home

Det är fredag och som jag har längtat efter just denna fredag.
Det här är min första helg hemma i Skellefteå på fyra veckor. Tre helger i rad har jag varit ner till Sundsvall.
För tre veckor sedan var jag ner på Carola-konsert och provkörde även bilar
För två veckor sedan åkte jag ner till Sundsvall och köpte en bil.
Och förra helgen åkte jag genom Sundsvall vidare till Vemdalen för att fira påsk med familjen
De kommande två helgerna kommer jag också vara bortrest, så just den här blir en av få helger som jag är hemma i Skellefteå i vår.
 
Förutom att jag har flängt till Sundsvall flera gånger så flyttade jag även in i en lägenhet i Umeå för två veckor sedan. Planen är att jag ska bo kvar i Skellefteå till september för att sedan flytta till Umeå på heltid. Lägenheten i Umeå använder jag just nu bara som en övernattningslägenhet under veckorna. En luftmadrass och en stol är det enda som finns i den lägenheten för tillfället.
 
Det är ändå konstigt, för mindre än två år sedan så var jag både bostadslös och arbetslös. Idag har jag ett arbete som jag älskar. Jag har en lägenhet i Skellefteå och en lägenhet i Umeå. Dessutom har jag nu även en egen bil så att jag kan köra mellan mina två lägenheter. Känner en enorm tacksamhet för allt som jag har just nu.
 
Vad ska jag hitta på denna helg då?!
Mina vänner i Skellefteå har jag inte träffat på nästan en månad så man kan tro att jag ska hänga med dem hela helgen. Men många av dom är bortrest just den här helgen, vilket faktiskt är ganska bra.
Jag behöver nämligen vara hemma och fixa saker denna helg.
 
Jag ska deklarera, tvätta all tvätt sedan tre veckor tillbaka, leta fram alla sommarkläder, rensa bort vinterkläderna, göra om mina naglar och tånaglar, packa småsaker som jag ska ta med till lägenheten i Umeå på måndag och packa den stora resväskan då jag drar på semester till ett varmare land på torsdag. Har alltså en hel del att stå i denna helg. Men troligtvis hinner jag besöka några kompisar också
 
Nu: ta det lugnt i soffan
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?