Åter i Jönköping

I onsdagsmorse körde jag ner till Sundsvall, fick med ett litet flyttlass som jag dumpade i min lägenhet i Umeå. Känns tråkigt att det snart är flyttdags.

Efter en natt i Sundsvall så bilade jag ner till Jönköping med familjen Ojo igår.

Imorgon är det dags för lillasyster Carro och Simons bröllop. Ser fram emot det bröllopet enormt mycket!

Idag blir det fix och förberedelser hela dagen inför morgondagen.

Fredag, lördag och söndag- en helg som jag kommer komma ihåg länge!

Den här helgen som precis har passerat har varit den roligaste helgen på väldigt länge. När jag skulle sova igår så kunde jag inte riktigt sluta le och jag kände att jag var full av energi. Tänk om alla helger kunde vara som denna.

I fredags vid lunch landade allas vår favorit-Stockholmare, Fredrik, här i Skellefteå.
Jag och Jessica valde att ta emot honom på flygplatsen med ballonger och flaggor. Det var startskottet på denna helg.

Välkomnandet av Fredrik på flygplatsen.

Vi drog direkt till Furuögrund där vi åt räkmackor i solen

och åt glass på bryggan

På eftermiddagen solade vi på Jessicas balkong innan vi drog in till Trästockfestivalen

Såg flera riktigt bra spelningar bl.a. Pernilla Andersson. Men absolut bäst var Panda Da Panda, stämningen var på topp!

På lördagsmorgon möttes vi upp för brunch på Brygg Café vid älven. Det kändes väldigt lyxigt och det blev en lååång brunch och möten med nya bekantskaper. Mycket trevligt!

På lördagseftermiddag mötte jag upp Fredrik och hans f.d kollega Johan på Bishop där middagen intogs. Senare drog vi till Lisas förfest där det blev en hård kamp i biljardspelandet.

Kvällen slutade på Brygg CC's dansgolv, där vi dansade till de slängde ut oss. En obligatorisk langos på Trästocksområdet hann vi också med efter det.

På söndagsmorgon blev det en favorit i repris, brunch på Café Brygg.

Fredrik och Lisa på mitt nya favoritställe i Skellefteå, Brygg Café

Frida serverade oss frukosten som vi intog samtidigt som viktig information delades mellan Lisa och Fredrik
Efter brunchen gick vi till den nyöppnade glassbaren (Västerbottenost-glassen rekommenderas av mig)
God glass
Efter glassätande blev det slapp i solen i Stadsparken.

Innan Fredrik drog tillbaka till Stockholm på söndagskväll hann vi med en sista middag på Bishop

Vid 20.30 tiden drog jag och Lisa till Falkan för ett kvällsdopp.

Senare på kvällen kom Reema förbi och det blev slapp i min soffa. Helgen avslutade vid midnatt med nattamat från MAX

I min värld kan inte en helg bli bättre än så här, den hade allt- god mat, bra livespelningar, sol, nattclub, nya bekantskaper, kvällsdopp, glass och framförallt sällskap med världens skönaste människor!
Älskar Livet!

Livet leker och energin är på topp!

Idag har jag haft semester i tre veckor och jag känner att jag har hunnit med massor. Stadsfest, Stockholm, Åland, möhippa, Jönköping, roadtrip, Sundsvall, Fränsta, Östersund, Dalarna och nu Skellefteå.

Det känns ju helt galet att jag har nästan fyra veckor kvar av min semester, men så är det. Jag har många resor kvar att göra under min semester men nu kommer jag vara i Skellefteå några dagar och jag måste säga att det känns skönt med en liten paus här hemma efter allt resande.

Jag försöker ta det lugnt men jag blir lätt rastlös så de senaste dagarna här hemma har jag ändå hunnit roa mig en del. I måndags när jag och Lisa var ute på en "raggarrunda" i Skellefteå så hamnade vi på Olearys.
Och igår fick jag ett telefonsamtal mitt i natten med frågan om vi inte skulle gå ut på "Brygg CC", så klockan 00:45 i natt gick vi dit och hann dansa i en timma innan de stängde. Älskar verkligen spontana påhitt!

På dagarna försöker jag ta promenader och vara på gymmet, det är ju inte direkt strandväder så jag måste ju roa mig på nått sätt.

Nu till helgen är det Trästockfestivalen här i Skellefteå vilken innebär en hel del bra spelningar. Ser fram emot det!
I helgen ska jag även försöka hinna med alla  "Skellefteå-måsten", alltså räkmacka i Stackrönnan, mjukglass i Bergsbyn och våffla på kyrkholmen.

Vädret är verkligen inte det roligaste den här sommaren men jag måste säga att jag har en himla rolig sommar ändå och min kalender är ganska så fullbokad.

Nu: sova!

Roadtrip- del 3

Jag tänker dela med mig av några bilder från hemresan också.
På söndagmorgon lämnade jag och Jessica Dalarna och körde norrut igen.

Typ vid Järvsö stannade vi till vid en fäbodvall och klappade lammungar och kalvar

Vi stannade en natt i Fränsta och där hann vi både köpa glass på Söta Synden och spela en runda minigolf i Fränstaparken

På kvällen badade vi i Gissjön och barnen fiskade abborre

Gissjön

I går på vår väg till Skellefteå åkte vi upp till Flataklocken, Sveriges geografiska Mittpunkt och tittade på utsikten.

Vi stannade även till vid Skuleberget och tog en promenad upp för det branta berget. Om jag vetat hur jobbigt det skulle vara att promenera upp för detta branta berg så hade jag nog aldrig gjort det. Vägen var brant, stenig och jag var slutkörd efter bara 100 meter uppför berget

Jessica vid grottan som ligger ca. 300meter upp för berget.

Stenar och branta stegar överallt uppför berget.

Men väl uppe på toppen, efter 40 minuters tung och svettig promenad så var utsikten enorm
Promenaden ner var enligt mig mycket enklare och trevligare

Och vid 19-tiden igår kväll så tog Jessicas och min roadtrip slut när vi kom tillbaka till Skellefteå.
Idag har jag träningsvärk i lår och rumpa efter gårdagens "klättring" men jag har bestämt mig för jag ska promenera upp för Skuleberget nästa sommar igen, men då ska jag vara i bättre kondition och form.

Nu: käka middag och sen träna :)

Roadtrip- del 2, Dalarna

På fredagkväll kom vi fram till Kyna utanför Borlänge i Dalarna.
Där tog vi in på ett trevligt Bed & Breakfast vid sjön Runn

Kom till Dalarna i fredags och körde lite fel så vi hamnade vid "Målgången" i Mora

Mysigt B&B Utanför Borlänge där de serverade små vaktelägg till frukost

Vacker lördagmorgon i Kyna utanför Borlänge

På lördagmorgon drog vi in till Rättvik
Fint väder så det blev solning vid stranden i Rättvik

Några utsiktsbilder över Siljan

Utsikten från byn Plintsberg var fantastisk

Pizzapaus i Leksand

På kvällspromenad i Insjön
Igår så började resan upp mot norr igen. Bilder från hemresan bjuder jag på imorgon.

Roadtrip del 1

Jag och Jessica är ute på en roadtrip genom sommarSverige.
Vi lämnade Skellefteå i onsdags och åkte först till Fränsta där vi bodde en natt i mamma och pappas stuga.

Blött, blåsigt och regnigt på Getbergets topp

I torsdags åkte vi vidare till Östersund. Även där var det regnigt och blåsigt
På Frösön

Så igår lämnade vi Östersund på morgonen och körde mot Dalarna.

Vi stannade till i Vemdalen och sa Hej till en kompis till mig där och tog en snabbfika på Bageriet
Fikapaus i Vemdalen

Och igårkväll kom vi fram till Borlänge. Bilder från vår roadtrip i Dalarna bjuder jag på en annan dag.

Nu: Sova i en lägenhet i Insjön

Bilder från Jönköping

Nu sitter jag på Arlanda, på väg hem till Skellefteå. Lämnade Jönköping kl. 7 imorse och ankommer Skellefteå kl. 16.
Har haft 4 härliga dagar i Jönköping. Det har varit fantastiskt väder, 30 grader varmt och sol, så det känns ju sådär att lämna sommarvärmen och åka till ett regnigt Skellefteå.

Bjuder på några bilder från de senaste dagarna
I söndags låg vi på stranden större delen av dagen och badade i Vättern. På kvällen grillade vi och satt ute och njöt i kvällssolen

Igår var det lite molnigt så då passade jag på att strosa på Jönköpings gator

Och imorse lämnade jag ett soligt Jönköping.

Nu ska jag vara hemma i ett dygn innan mitt resande fortsätter. Och det är bara två veckor kvar till jag åker ner till Jönköping igen.

Nu: köpa en glass och vänta på mitt flyg

Möhippa i Jönköping

Jag var inte riktigt ärlig i mitt förra inlägg.
Jag stannade inte i Stockholm över helgen utan drog iväg till Jönköping på fredagen.
I Jönköping möttes jag upp av min lillasysters kollega, som jag aldrig hade träffat och inte hade en aning om hur hon var. Men allt gick bra och jag fick en trevlig kväll med hennes familj på fredagskvällen.
På lördag var det dags för den superhemliga möhippan.

Jag och Ulrika åkte till Carolines hus redan klockan 6.00 på morgonen och knackade på dörrar och fönster. Och sen var möhippan i full gång.

Bjuder på några bilder från dagen
En riktigt rolig dag i det fina vädret som sedan avslutades med en god middag på stan.

Stockholm, Spa, shopping och sol!

Min semester är i full gång, har varit ledig i en vecka nu och tycker att jag hunnit mycket.
I måndags flög jag och Malin till Stockholm. Vi hann otroligt mycket på 3 dagar. Finlandskryssning och shopping är docl det vi tillbringat den mesta av vår tid på

p

I onsdags åkte Malin hem men jag är kvar i Stockholm över helgen. Så igår fick jag chansen att träffa Ida, en kompis sedan Grönantiden. Hon bjöd på god middag och en skön sängplats. Alltid lika trevligt att sitta och prata med henne.

Idag mötte jag upp en kompis från Skellefteå och vi valde att gå på Grönan så här på sommarens varmaste dag. Min kära vän Emelie fixade VIP-åkband till oss så vi kunde åka allt... och det gjorde vi! Insane, spökhuset och Eclipse var alla lika gruvsamma innan men det är alltid samma kick efteråt när man landar på trygg mark

Innan jag mötte upp Reema passade jag på att sitta på bryggan utanför Grönan och njuta i solen

Hann även träffa min gamla Grönankollega Emelie i några minuter, galet roligt då det var ett år sedan vi sågs senast. Efter Grönan åkte vi in till Vapiano och käkade pizza och vid 21.30 så var jag tillbaka på det Vandrarhem som jag ska sova på de kommande nätterna.

Det ska fortsätta att vara strålande sol och 30 grader varmt här i Sthlm så planen är nu att sola, bada och träffa kompisar innan jag drar hem till Skellefteå på söndag.

Nu: försöka att sova i denna värme...