Roadtrip- del 3

Jag tänker dela med mig av några bilder från hemresan också.
På söndagmorgon lämnade jag och Jessica Dalarna och körde norrut igen.
 
Typ vid Järvsö stannade vi till vid en fäbodvall och klappade lammungar och kalvar
 
Vi stannade en natt i Fränsta och där hann vi både köpa glass på Söta Synden och spela en runda minigolf i Fränstaparken
 
  
På kvällen badade vi i Gissjön och barnen fiskade abborre
 
Gissjön
 
 
I går på vår väg till Skellefteå åkte vi upp till Flataklocken, Sveriges geografiska Mittpunkt och tittade på utsikten.
 
Vi stannade även till vid Skuleberget och tog en promenad upp för det branta berget. Om jag vetat hur jobbigt det skulle vara att promenera upp för detta branta berg så hade jag nog aldrig gjort det. Vägen var brant, stenig och jag var slutkörd efter bara 100 meter uppför berget
 
Jessica vid grottan som ligger ca. 300meter upp för berget.
 
 
Stenar och branta stegar överallt uppför berget.
 
 
Men väl uppe på toppen, efter 40 minuters tung och svettig promenad så var utsikten enorm
Promenaden ner var enligt mig mycket enklare och trevligare
 
Och vid 19-tiden igår kväll så tog Jessicas och min roadtrip slut när vi kom tillbaka till Skellefteå.
Idag har jag träningsvärk i lår och rumpa efter gårdagens "klättring" men jag har bestämt mig för jag ska promenera upp för Skuleberget nästa sommar igen, men då ska jag vara i bättre kondition och form.
 
Nu: käka middag och sen träna :)
 
 
 
 

 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?