"... och i Vasastan är det vår...."

Nu är jag tillbaka i Umeå efter några dagar på resande fot.
I onsdagseftermiddag flög jag ner till Stockholm på informationsmöten.
Det var nästan 8 månader sedan jag var ner till huvudstaden senast så det var på tiden att åka ner. Och Stockholm bjöd på sommarvärme.
 
Jag hade turen att få rummet uppgraderat, så jag fick sova i ett stort och ljust rum.
 
På kvällen när jag kom ner så käkade jag middag på Fondueboden, supergott och framförallt ett mycket trevligt sätt att äta middag på. I lugn och ro fick vi sitta och vänta på att maten skulle bli tillagad i grytorna.
Ett besök på Fondueboden rekommenderas och särskilt efterrätten med Tobleronefondue.
 
Som vanligt när jag besöker Sthlm så vill jag vara ute och njuta av Storstadspulsen och fylla på med ny energi. Det blev både en sen kvällspromenad runt Odenplan och en tidig morgonpromenad runt Vasastan
 
Sveavägen en sen onsdagskväll
Och Vasaparken en tidig torsdagsmorgon
Jag hann även möta upp min vän Ida för lite shopping och middag i stan.
Innergården vid Centralbadet
 
God middag
Som vanligt när jag är i Stockholm så känns det som att komma hem och jag blir full av positiv energi. Samtidigt kommer frågorna: varför bor jag i Norrland när jag älskar Stockholm så himla mycket?!
Vill egentligen inte åka hem men sent på torsdagskväll så hoppade jag på sista flyget till Umeå igen.
Planen är att tillbringa mycket tid i Stockholm i sommar för att samla ännu mer energi (och ragga på Stockholmare)
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?