"...vad som än händer ska ha kul på vägen..."

April och Valborg är förbi och maj är här.
I april var jag inte hemma många dagar, det blev ovanligt många resor den månaden, vilket är jätteroligt.
Men efter allt flängande så längtade jag hem till Skellefteå extremt mycket. Den här valborgs-helgen fick jag äntligen chans att träffa några av mina vänner igen, några hade jag inte träffat på två månader. Det blev en lugn och skön långhelg med mycket kompis-häng.
 
   
Valborg firade jag hos Frida i Bergsbyn. Det blev grillpremiär och majbrasebesök. En lugn och mysig kväll.
 
På fredagen blev det en lunch-dejt med Jessica på Espresso House och en liten runda på stan. Ett drop-in besök hos frissan fick det också bli och aldrig tidigare har jag fått så många positiva kommentarer för min "nya" frisyr. Roligt!
 
På fredagkväll blev jag återigen bjuden på en god middag hos en kompis
Marcus bjöd på plockmat, supergott!
 
På lördagen uträttade jag ärenden och shoppade lite på Solbacken. Fyndade en 14' tjock-TV på second hand, som jag ska ha här i Umeå över sommaren, tills jag tar ner min vanliga TV hit.
På lördagen fick jag äntligen tid att laga middag själv, för första gången på flera veckor. Det fick bli helgrillad citronkyckling i ugn
  

Lördagkväll tillbringade jag i soffan tills Lisa tittade förbi mig vid klockan 22.30. Kvällen slutade på Coasters där vi mötte upp fler kompisar, en trevlig lördag helt enkelt.
 
I söndags tog jag en långpromenad runt Skellefteå, gick och myste lite med katterna som jag varit kattvakt åt i helgen
 
Efter att jag packat bilen full med saker som jag skulle ta med till lägenheten i Umeå så åkte jag och hängde hos Frida på söndageftermiddagen. På väg därifrån sprang jag även in i Sofie som jag fick en pratstund med innan det var dags att köra till Umeå.
 
Ja, det var min helg det.
Nu har snart första veckan av maj gått och jag har bestämt mig för att vara ute och njuta så mycket som jag bara kan av maj. Kliver upp varje morgon kl. 5.30 och går ut på en promenad innan jobbet. Hur härligt som helst! Hoppas bara att solen och värmen kommer snart så att denna månad blir ännu skönare. Maj måste ju vara den bästa månaden på hela året, skönt att den bara har börjat än!
 
Nu: rulla mot sängen
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?