Sammanfattning min semester- del 1

Det är dags att lägga ut lite bilder från min sommar. Här är första inlägget från min första semestervecka.
Fredag 22 juli lämnade jag Sundsvall och åkte hem till mamma och pappa i Fränsta. Där hade jag två varma och soliga dagar.
 
Mamma och jag tog en fika på ett mysigt trädgårdscafé i Viskan på fredagen
 
På kvällen åt vi surströmming och avslutade dagen med blåbärsplockning
 
Både på fredag och lördag var det strålande sol och 28 grader varmt så det blev sol och bad i Gissjö båda dagarna.
 
På lördagkväll kom familjen Gimdal från Jönköping på besök och jag hann umgås med dem ett par timmar innan jag var tvungen att hoppa på tåget till Stockholm.
 
Tågresan mot Stockholm började dåligt. Mamma och Carro släppte av mig på Stationen i Ånge 5 minuter innan nattåget skulle gå... och i Ånge blev jag fast hela natten. Vi fick ett meddelande ganska snabbt att det var ett elfel så tåget kunde inte köra till Ånge. Vi väntate i en timme, i två timmar, i tre timmar... inget tåg i sikte. Jag och två andra satt ute på stationen hela natten, vi såg solen gå ner och sen såg vi solen gå upp. Efter nästan 5 timmar, klockan 4.30 på morgonen kom äntligen tåget in till Ånge och vi fick hoppa på och åka till Stockholm. Som tur var så var det sommarens varmaste natt så det var ganska skönt att sitta ute. Tänk vad trevligt man kan ha med två okända människor på tågstationen i Ånge, vi fick dessutom sällskap av två unga Pokémonjägare mitt i natten. Så där satt vi fem personer och skrattade tillsammans hela natten.
 
Klockan 10.30 var jag framme i ett varmt och soligt Stockholm och jag mötte upp min vän Linda och hennes bäbis Julia som kom med ett tåg från Linköping.
 

 
Vi checkade in på Hotel Friends i Solna innan vi åkte vidare till Abba- The Museum
 
På kvällen var vi båda trötta så det blev en lugn söndagskväll på hotellet
 
På måndag blev det en god frukost innan vi shoppade lite på M.O.S.
 
 
Vid 15-tiden släppte jag av Linda på tåget och jag drog vidare på nya äventyr. Mer om det kommer imorgon.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?